Visa ett inlägg
Gammal 2025-03-10, 14:03   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Lördag 15/3 - Bjerke - V75

Välfyllda och norsk betonade startfält på fina och trevliga Bjerke banan. Norrmännen passar på att försöka kvala in till penningstinna finaler på Solvalla. Som lök på Pizzan förgyller Alessandro Den Gule tävlingarna med ett gäng spännande vinst kandidater. Men han har lite kluriga lägen och ibland är styrningarna lite tveksamma. Dessutom flera av IT hästarna som gör årsdebut i Norden.

V75 1) 1 Belgique hade jag som drag senast på Åby men åkte dit med ett Open Stretch huvud. Lillgoopen tar revansch ?

V75 2) 4 Elite Stjernen verkar duga i klassen. Fixar Jepson volten kan det räcka långt. Men Nordisar är som bekant Nordisar och tilläggs volten har väl lite mer hår på bröstet, eller kanske på underbenen. Hoftovsar

V75 3) 9 Enaoz är väl bästa hästen men läget är inte Gocciadoros likör.
6 Tuppen Storunter missade starten helt senast men hästen såg fin när han långt om länge fick anfallsorder. Formkusken Rosleff kör ju Galet bra.

V75 4) 10 Fly Express Surt läge här oxå. Men detta verkar vara ännu en undantags häst efter avels giganten.

V75 5) 4 Mystic Star. 5 Athletic Sun. 7 Luckisanattitude är mina förslag.
Hamrepojken brukar hålla sig framme ner det är fina pengar att köra om. Men Klass 2 är ju som bekant Klass 2.

V75 6) 1 Stoletheshow 10 årige hedershästen är unik. 108 starter och nära 15 mille på kontot är grymt. 20 starter och 14 vinster under år 2024 i tuffa gäng.
Grym spetshäst.
3 Dolce Viky har gått bra i Spagetti landet men pausat och kanske är lite ringrostig. Men går han sina 11 tider kan det räcka långt.

V75 7) Klurigt stolopp. Jag tror rutinerade bakspåren drar längsta strået på distansen.
12 Ectasy blir väl hårt betrodd men galoppgenerna gör att jag garderar.
11-12-13-15 i första hand. Global Eyecatcher och Jepson kanske tar revansch efter galoppen senast. Märren är i toppform.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1), KalleKlut (+1)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-11 klockan 12:25.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat