Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar
Värdet är inte subjektivt. Har bara påstått att människors tolkning av överodds är subjektiva. Att ge sig in i vad som är faktiskt är ju onödigt då det är helt omöjligt att avgöra värdet på en match. Visst man kan säga att överodds inte är subjektiva, men det är helt oväsentligt då man inte kan avgöra vad som är ett överodds eller inte. Däremot är en bettares tolkning av överodds väsentlig, eller hur, därför är det det jag hela tiden talat om.
Om man ska vara "sån" så skulle man ju givetvis kunna hacka på alla som i någon rek har sagt "solkart överodds" eller "det är överodds på blablabla eftersom..." men vi alla vet ju att en idrottsmatch inte är över förrän den är över. Allt jag menar är att man ska bedöma matcher efter samma faktorer och inte hålla på att byta faktorer p.g.a. hitta fler "överodds". Eftersom man då lägger mycket mer åt slumpen.
|
Okej. Så värdet i ett odds är objektivt. Med andra ord finns det odds som är för höga. Då är vi överens om att det finns objektiva överodds. Att du påstår att detta är oväsentligt frångår dock mitt förstånd. Är inte det faktum att det finns överodds ute på marknaden det som gör att vi försöker tolka och hitta dom? Hur kan det någonsin vara oväsentligt? Jag diggar det inte. "Det finns en sanning men vi kan inte komma fram till den så därför är den oväsentlig"
Du kommer aldrig i längden vinna några pengar på sports betting om du använder dig av subjektiva tolkningar för att hitta överoddsen.