Citat:
Ursprungligen postat av olle
Helgardering av matematiska system fruktansvärt dyrt och krävs nästan då en skräll för någorlunda slagkraft i systemet . Helgardering känns rimligare och är väldigt mycket billigare med ett reducerat system. Problemet är då troligen att rensarna är c hästar och att systemet inte tåler fler eller max ytterligare en c häst.
Favoritvinst i ett helgarderat lopp på ett matematiskt system innebär oftast godnatt.
|
Vad är skillnaden mellan att spricka på att man inte helgarderar alls på det matematiska systemet och att bara tåla 0-1 till rensare efter att man har fått in en rensare som man annars inte skulle haft med alls?
På det matematiska systemet är oftast villkoret 0-0 "omöjliga" om man inte helgarderar någonstans. Även om jag sällan spelar rent matematiskt heltäcker jag gärna 1-2 avdelningar om jag ändå kör matematiskt.
Grunden för att få alla rätt är att man först och främst har med alla vinnare på sin "ram". Ett matematiskt system har också en "ram".
Sensmoral: Man spricker oftare än man får in. Den enda egentliga skillnaden mellan olika sätt att spela på är sättet på vilket man spricker och hur ens spelpsyke klarar av att hantera sprickningen.