Ämne: Helgardera?
Visa ett inlägg
Gammal 2025-04-12, 19:15   #17
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad är skillnaden mellan att spricka på att man inte helgarderar alls på det matematiska systemet och att bara tåla 0-1 till rensare efter att man har fått in en rensare som man annars inte skulle haft med alls?

På det matematiska systemet är oftast villkoret 0-0 "omöjliga" om man inte helgarderar någonstans. Även om jag sällan spelar rent matematiskt heltäcker jag gärna 1-2 avdelningar om jag ändå kör matematiskt.

Grunden för att få alla rätt är att man först och främst har med alla vinnare på sin "ram". Ett matematiskt system har också en "ram".

Sensmoral: Man spricker oftare än man får in. Den enda egentliga skillnaden mellan olika sätt att spela på är sättet på vilket man spricker och hur ens spelpsyke klarar av att hantera sprickningen.
Det finns inget facit på vad bästa lösningen är . Dock vidhåller jag att det är ruskigt dyrt att helgardera matematiska system i lopp med tvåsiffrigt antal hästar medan det inte behöver bli jättedyrt på ett reducerat dito.

Sen handlar det givetvis om att hitta vinnare som inte är hårt spelade oavsett på poolspel för att vinna pengar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat