Citat:
Ursprungligen postat av olle
Håller med. Jägersro är inte den storbana det en gång var längre tyvärr. Bara hoppas att den nya banan blir ett lyft för det behövs verkligen en travbana av rang på den svenska sidan i Skandinaviens befolkningstätaste region för travets framtid. Men frågan är om det hjälper.
Jägersro ligger verkligen inte illa till geografiskt . Det bor betydligt fler människor i Öresundsregionen än hela Norrland där det väl finns nästan 15 travbanor idag . Vore betydligt värre om Jägersro försvann från travkartan än ett par norrlandsbanor . Då dör travet ut helt i den sydligaste väldigt befolkningsrika delen av landet . Så det är verkligen ett viktigt projekt som pågår med den nya banan här nere.
|
Människor? Du tänker som i besökare? Det tåget har väl ändå gått för en så där minst 10 år sedan?
Jag avser att det ligger geografiskt illa till för de flesta tränare och övriga aktiva runt om i Sverige. Och tränarna verkar hålla med mig då det oftare än sällan blir ett eller flera lopp utan fullt antal anmälda.
Det jag egentligen var ute efter att belysa var att det absolut inte är "som vanligt" att V75 på Jägersro är svårlöst. Snarare tvärtom. Så ofta bottenutdelningar att man tänker efter både 7 och 8 ggr innan man tar beslutet att göra något lir dit.