Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Människor? Du tänker som i besökare? Det tåget har väl ändå gått för en så där minst 10 år sedan?
Jag avser att det ligger geografiskt illa till för de flesta tränare och övriga aktiva runt om i Sverige. Och tränarna verkar hålla med mig då det oftare än sällan blir ett eller flera lopp utan fullt antal anmälda.
Det jag egentligen var ute efter att belysa var att det absolut inte är "som vanligt" att V75 på Jägersro är svårlöst. Snarare tvärtom. Så ofta bottenutdelningar att man tänker efter både 7 och 8 ggr innan man tar beslutet att göra något lir dit.
|
Nä. Det är helt rätt att befolkningsstorlek inte säger allt. Det kommer inte starta travstall i centrala delarna av Malmö eller Köpenhamn
Men att det behövs en travbana här är ändå rätt givet. Inte för att folk vallfärdar dit . Har inte själv besökt Jägersro på typ 20 år trots att jag har cykelavstånd dit. Men utan travbana inga tränare och utan tränare inga hästägare eller åtminstone betydligt färre . Det vore betydligt värre än att Malmöborna inte har en travbana att besöka . Det gör som ju ändå inte annat än ett par gånger om året.