Citat:
Ursprungligen postat av Zimond
Okej. Så värdet i ett odds är objektivt. Med andra ord finns det odds som är för höga. Då är vi överens om att det finns objektiva överodds. Att du påstår att detta är oväsentligt frångår dock mitt förstånd. Är inte det faktum att det finns överodds ute på marknaden det som gör att vi försöker tolka och hitta dom? Hur kan det någonsin vara oväsentligt? Jag diggar det inte. "Det finns en sanning men vi kan inte komma fram till den så därför är den oväsentlig"
Du kommer aldrig i längden vinna några pengar på sports betting om du använder dig av subjektiva tolkningar för att hitta överoddsen.
|
Förstå mig rätt. Det jag menade är att försöka tolka en match komplett, inberäknat allting, och konstatera ett odds är ett överodds är enligt mig inte rätt väg att gå. Att istället utgå från några aspekter av en idrottsmatch (alltid samma aspekter) och sedan enligt DESSA hitta överodds tror jag mer på.
Om man försöker tolka en hel match kommer man omöjligen få med hälften av alla aspekter, och ofta byta aspekter beroende på hur försnack för matchen går, skadeläge o.s.v. o.s.v. därför är det en dum väg att gå.
Tolkningen av oddset kan då vara subjektivt beroende på VAD i matchen man tolkar. Är du med? Om man ska försöka att hela tiden hitta de "riktiga" överoddsen utan att följa några enkla filter kommer man att betta alldeles för kaotiskt p.g.a. att man inte tolkar matcherna exakt lika.