Måndag 21/4 - Åby - GS75 mm
Pokalkvals loppen är på G och som vanligt i dessa omgångar går sporten före spelet. Det är hög klass på seedade 4 årings loppen och stänkarna är svårare än vanligt att hitta.
Avd 1) 3 Tony Adams Välstammad USA filur som lunkat in 4 miljoner på 18 starter samtliga på mile distansen. Sverige och års debut är ju alltid ett ? Men visst är det en spännande häst. Vinna eller försvinna ?
8 Izod Zet Redéns hästar går som tåget och trots spår 8 tror jag mycket på Propulsion avkomman. Såg fin ut i årsdebuten.
Kolgjinis USA stjärna är väl lite bortlottad och nöjer sig nog med en andraplats.
Avd 2) 4 Lavender är mitt förstahands val i tvåhästars loppet. Det luktar spets och slut. Vivillion tar andra eller tredje platsen och är oxå i final.
Avd 3) 8 Fare Wise As Ok spår 8, årsdebut och lite ojämn filur. Men är väl trots allt klar första häst i ganska behagligt motstånd. Känns som svagaste kvalloppet bland H/V hästarna.
Avd 4) 1 Free Time Jepson Endast spåret emot men Gulingen hittar nog ut. Har väl aldrig provat OS ? Kanske dags för en test Allesandro ?
2 Phantom Express Visade hög klass förra året och Elfström har nog ställt iordning stallets stjärna till årets utmaningar.
Avd 5) 3 La Yuca Högklassig märr som fick ett preparé lopp i årsdebuten. Trolig Drottning Pokal vinnare.
Avd 6) 5-6-7-8-9-10 Omgångens öppnaste lopp i min värld.
Avd 7) 2 Lando Mearas Wäjersten sitter nog på leken med sin toppfina Walner springare. Såg grym ut i årsdebuten och känns som en patenterad spets och slut vinnare. Det fanns många meriterade 4 åringar i det slagna fältet senast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-19 klockan 16:04.
|