| 2010-11-28 21:00 | Liga BBVA | Valencia vs Almeria |
1 |
HT/FT |
1 |
2.100 |
Almeria saknar Fabian Vargas, Albert Crusat, Miguel Nieto, Baltasar Rigo Cifre, Hernan Dario Pellerano där egentligen bara Vargas och Crusat kan anses vara ordinarie sett till hur de spelat denna säsong. Då är Vargas ändå inte gjuten på mitten utan mer av en rotation.
Valencias trupp:
Guaita y Saúl, Bruno, Maduro, Ricardo Costa, Miguel y Jordi Alba, Albelda, Banega, Tino Costa, Joaquín, Pablo Hernández, Juan Mata y Vicente, Soldado, Aduriz, Domínguez e Isco.
Valencia saknar alltså: Marius Stankevicius, David Navarro, Jeremy Mathieu, Mehmet Topal, Manuel Fernandes, Cesar.
Främst defensiven som har ett par avbräck här.
Valencia pulveriserade Bursaspor i CL i veckan och man körde för fullt från start, Almeria i sin tur fick senast en läxa av Barcelona på hemmaplan.
Jag ser att hcp har droppat som sjutton och det är säkert publics verk, men faktum kvarstår att detta är en match som Valencia bör vinna om de ska vara i toppen när vi summerar året.
Att då få över 2 gånger pengarna på att de leder i halvtid och sedan vinner känns bättre än slashade handikapp. Jag är inte säker på att Almeria blir en superlätt nöt att knäcka. De kommer garanterat bevaka sina positioner och försöka att få med sig ett kryss.
Valencia har varit i ledning i halvtid i 3/6 hemmamatcher samtidigt som Almeria bara har legat under i 2/6 bortamatcher så statistiskt så är detta spel inte solklart. Men med tanke på att Atl Madrid och Sevilla fick på nöten igår och Valencia verkar vara i bra harmoni så tror jag att de får utdelning rätt snabbt. Jag skulle själv inte sätta oddset högre än 2.00 iaf.