Visa ett inlägg
Gammal 2025-04-26, 09:13   #28
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Tog en andel

En fråga avseende andelsspelen där jag aldrig agerat spelläggare. Är det bara att lägga upp ett lag och påbörja system och sen hoppas att någon hänger på? I värsta fall blir jag själv i laget och får börja visa systemens kvalitet innan andra börjar hänga på?
Är det så det funkar?
Vad är provisionen?

Intressant omgång idag tycker jag. Var tidigt inne på Mizai men tyvärr är spelvärdet på väg att försvinna.
Är långt ifrån lika säker på Mister Hercules som många andra. Kanske är det nu det smäller tilll för Thereisnolimit som Melander pratat om länge?
Tycker till sist att det finns en hel del skrällar med bra kuskar till låga singelprocent.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Vettiga spikar och annat dravel..

Avd 2. MaD/Gocci bör ha toppchans med 8 Esperia Font till i nuläget tacksamma 39% och det ser ut att trenda neråt. Den här spårtrappan regleras från dödens..
Jag rankar 12 Cathrinelle 2% som 2a men får nog ändå svårt att spurta förbi EF.

Avd 3. 1 Mizai 16% var en given spik när jag slog upp startlistan i tisdags! Tyvärr så trendar den rejält uppåt men allt under 33% är ett fynd! MeD borde kunna reglera detta lopp enkelt från ledningen.
11 Gatling 2% och 7 Joe Dalton 2% är fynden men det blir svårt från dessa spår.. Plats!

Avd 5. 5 Jackpot Mearas 69% är "allas" spik. Det förstår jag absolut med tanke på form och spår men han var inte bra på Åby näst senast.. Brons har alltid skrällpotential och det är här utdelningen avgörs! Han vinner nog detta 7/10 med samma förutsättningar men jag spelar inte för att vinna 5000:-
Hoppas att Adrian kör rakt fram och håller 2 Savastano 10% i trav och pressar favoriten. Svårt att se luckan för Wäjersten komma så då handlar det om att hitta 2a/3e utv om man försöker fälla. Jag tar definitivt med 5 Joint Chef 2% och 4 Huit 2%

Avd 6. 5 Mr Hercules 49% är absolut en vettig spik som också ser ut att trenda neråt. Törnqvist i all ära men Redéns pålle spelar i en annan liga! Som han såg ut senast så bör Örjan kunna reglera detta från dödens. Galopp (som tyvärr är ganska hög för att vara i guld) emot!
Kolgjini jr trodde stenhårt på 2 Barack Face 5% senast men det slutade med galopp som vanligt för stallets hästar.. Ändå ett fynd till 5% i ett rivigt kortlopp!
Jag rankar 5,6,4,2 och har jävligt svårt att se det gå utanför dessa.

Avd 7. Nöjer mig med att ranka mina streck i avslutningen! Dejavu för Pepparn?!
12,7,4,10,3 (14)

Tycker att top7 ser jävligt intressant ut imorgon och lägger upp en andelslänk om någon är sugen..

God tur med besluten!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat