Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-28, 20:54   #29
Sonadar
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Det finns inga andra överodds än dom riktiga.
Jag undrar bara så vi är på det klara, hur definierar du ett överodds?

Det svåra är som sagt att hitta dessa. Och ja, det kan räcka med att bara använda sig av en viss fakta för att tillräckligt ofta hitta dom och gå vinnande i längden. Men det har ingenting alls med subjektivitet att göra. Ens metod, vinkel eller modell måste tvärtom bygga på objektiv och relevant fakta, om man vill vinna pengar dvs. Att ett hemmalag har en fördel gentemot bortalaget är inget subjektivt antagande utan ett objektivt faktum. Om det var ett subjektivt antagande skulle det inte hjälpa dig att hitta några överodds, utan vara helt värdelöst.[/QUOTE]
Det är omöjligt att vara helt objektiv i sina bedömningar, men det gör ingenting. Jag tror vi inte ens pratar om samma sak.

Det jag menar, är att en person som har en viss vinkel, kanske tycker att en positiv aspekt för ett lag har betydligt större vikt än en negativ aspekt för samma lag vid en idrottsmatch.

En annan tycker tvärt om, alltså att det senare är betydligt viktigare än det förstnämnda.

Linan är jämn. Båda tycker alltså att de har hittat överodds, eftersom de inte tycker att lagen är helt jämna, båda ser att respektive lag har en fördel ENLIGT SIN VINKEL.

Det är på vinkeln vi kommer till subjektivitet, folk har olika effektiva vinklar, men det är rätt svårt att mäta dem mot varandra. Vinkeln baseras på något objektivt, men är sammantagen subjektiv, då man ser på matcherna med olika glasögon.

Jag menar alltså inte att man ska göra luddiga subjektiva bedömningar som inte baseras på fakta, utan snarare att folk tycker att samma fakta bär olika vikt.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat