Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop
Gällande Lando Mearas så tycker jag den är väldigt överskattad och jag sticker ut hakan med att säga att den är totalt chanslös i det här loppet. Jag streckar hellre Zuccezz Zack före, som gjorde ett kanonlopp senast. Vi får väl se om Free Time Jepson är helt överlägsen. Jag gillar inte såna urblåsare som den fick senast. Det kan likväl slå åt andra hållet. Örjan streckas där bakom direkt iaf.
|
Jag tycker så här. Lando Mearas är väl ingen blåvinnare men definitivt inte chanslös i Kungapokalen. Lando har tävlat framgångsrikt i tre års eliten och vunnit hälften av sina 16 starter i ganska tufft motstånd. Jag tror att detta är en häst som kommer att visa upp sig i årgångs loppen och plocka fina pengar om han får vara frisk och kry. Dessutom utrustad med fina Walner gener och har perfekt spår.
Free Time Jepson är en typisk Goccidore häst som antingen vinner med 20m eller blir femma. Svårbedömd är bara förnamnet.
Stänkar varningen får Fare Wise As. Hästen har gjort grymma lopp i tuffa gäng och den där Jepson går aldrig att räkna bort trots läget.