Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-28, 22:32   #15
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det är jag inte så säker på.

Är nog många som ser ryggandet som en drömtillvaro. Att det ofta stannar vid en just en dröm kommer fler och fler bli varse om. Kan man ju se bara i den här tråden.

Sportspelet är rätt likt utvecklingen på pokern. Dom lätta pengarna är tagna och kommer aldrig mer åter. Det som nu kallas "utstick" skrattade vi bara åt för 10 år sedan. Annars hade man varit tvungen att spelat på varje match.

Dom som vant sig vid en extravagans livsstil byggt på gratispengar från tidig pokerboom och lättsinniga bookmakers kommer få det besvärligt framöver. Glida in på en räkmacka är ofta förödande då det gäller spel. Några år i rännstenen är bara nyttigt för det lär en hantera senare, eventuella, framgångar. Man blir mer ödmjuk då när pengarna börjar ticka in. Man vet hur livet har varit och att allt kan vända. Dom som kommit direkt in i värsta stimmet har inte förmågan att hantera dom motgångar som förr eller senare kommer. Tilt kallas det visst på pokerspråk.
Möjligt att generaliseringen var hård, utgår givetvis från mig när jag skrev så och det är väl inget som man behhöver lägga vikt vid.

Jag lägger dock hellre 2-3 timmar på att hitta 1-2 bra spel och låter det vara så än att lira 10-30 spel per dag för att jag följer massa folk. Det kräver ett heltidsarbete som jag inte längre finner tillräckligt givande. Med det sagt så kommer jag inte sluta rygga helt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng