Åby Funderingar
Sitter och gottar mig med Lördagens Åby program i högsta hugg. Jäklar vilken travdag vi har framför oss. 3 penningstinna och högklassiga lopp med över 1 mille i första pris. 2st 2-3 hundra tusen lopp och resterande 7 lopp med över 100 lax i första pris. Prispengarna flödar när det vankas elit tävlingar.
Finns flera hästar som är svåra att få rätta känslan för. Vassa eller Kassa ? Vinna eller försvinna ? Jag nämner några filurer som jag har lite svårt att greppa.
15 Pearl Keyz är en grym häst för klassen men spår 9 på 20m volten ?! Iskallt är bara förnamnet. Har gått hyfsat i årets starter men tål hon att tuffa runt 14 hästar i spåren ? Björn kanske tar en rövare och kör rakt in i smeten och hittar luckan om det galopperas.
Tja det känns väl som ett garderingslopp så hon åker nog med på en 4-5 streck. Eller vågar jag chans spika mitt drag
7 Victoria L.L. ?
5 Lakethesnake Fågel eller orm ? Jag vet att Lillgustav gillar hästen och har spänt bågen i ganska tuffa gäng. Jag tog tidigt beslut att
1 Ivan Mauger är min måstehäst och ev chansspik. Första tanken är ju oftast bäst. En eller många ? Eller låsa på Speedway och Snok.
10 Far Wise As Är det någon jag unnar en vinst är det Riordans tuffing. Tävlat i stenhårda gäng hela karriären. Får aldrig något gratis men gör alltid sitt jobb. Grym tävlingshäst men är väl bortlottad.
12 Daim Brodda Undantags häst är bara förnamnet. Grym märr med toppstam. Spelad till 19% trots iskallt läge. Hm vågar man chansa bort ?
3 East Asia och 4 Ester Degli Dei har perfekta lägen och är sannerligen inte lätta att växla.
4 SAN Moteur platsar inte på min kupong. Har inte visat sitt rätta jag på länge och jag har sagt det förut och säger det igen. Det är ett fåtal hästar som klarar av både avels arbete och tävlande på Elitnivå. Med detta sagt så vinner väl Björn lätt som en plätt. Men det kanske blir hyfsad utdelning på 6 rätt