Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-28, 22:24   #30
Zimond
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar Visa inlägg
Jag undrar bara så vi är på det klara, hur definierar du ett överodds?

Ett överodds är när oddset som erbjuds är större än det faktiska vinstchansoddset. Alla odds >2 i en slantsingling är överodds.

Citat:
Det är omöjligt att vara helt objektiv i sina bedömningar, men det gör ingenting. Jag tror vi inte ens pratar om samma sak.


Det jag menar, är att en person som har en viss vinkel, kanske tycker att en positiv aspekt för ett lag har betydligt större vikt än en negativ aspekt för samma lag vid en idrottsmatch.

En annan tycker tvärt om, alltså att det senare är betydligt viktigare än det förstnämnda.

Linan är jämn. Båda tycker alltså att de har hittat överodds, eftersom de inte tycker att lagen är helt jämna, båda ser att respektive lag har en fördel ENLIGT SIN VINKEL.
Vad är problemet med det? Antingen har båda fel eller så har någon rätt. Men båda har inte hittat ett överodds, ty vi lever i något som heter verkligheten där identitetslagen råder.

Månen blir inte en ost bara för att jag tycker det.


Citat:
Det är på vinkeln vi kommer till subjektivitet, folk har olika effektiva vinklar, men det är rätt svårt att mäta dem mot varandra. Vinkeln baseras på något objektivt, men är sammantagen subjektiv, då man ser på matcherna med olika glasögon.

Jag menar alltså inte att man ska göra luddiga subjektiva bedömningar som inte baseras på fakta, utan snarare att folk tycker att samma fakta bär olika vikt.
Effektiv enligt vad? Just det. Enligt ett objektivt faktum att en vinkel får din bankrulle att göda medan en annan får den att blöda. Om en vinkel förlorar pengar så är någon premiss eller slutledning i den felaktig och därför inte objektiv. En subjektiv vinkel kan inte vara användbar för att värdera verkligheten.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat