Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut
Avd 1. Risken är väl överhängande att Goop får spåra runtom med 6 Great Knowledge 35% (underspelad) Jag vill dock ha med några smällkarameller som med lite flax kan sätta nosen först. Varnar framförallt för 14 Never To Young till alldeles för låga 7%
Avd 2. Wäjersten i spets med 6 Not For Sale 26% blir nog tuff att ta ner för övriga i denna spårtrappa. Dessutom nedstruken ett hack! 7 Eclipse As 35% har mer än dubbelt så mycket insprungna slantar är Wäjerstens men jag blinkar inte och spikar sexan.
Avd 3. Sinnessjukt att få 5 Phoenix Photo till 19% från drömläget och optimal balans! Omgångens i särklass bästa spik enligt mig!
Avd 4. Klass III där Goop med rätta rattar favoriten 6 Global Everglow 48% (neutralt spelvärde) Men det lockar även här med viss gardering.. 11 Hunting Sober 2% får skrällnicken. MeD vinner nog 1-2 lopp och han får gärna vinna detta!
Avd 5. Kortlopp och här tror jag att Svedberg maler ner 4 Valencia 27% från dödens med 5 Satisfiction 29% Dessutom går nog Valencia och blir favorit imorgon vilket känns tacksamt. 8 Skorpan Ruda 12% värst emot!? Letar man skräll så bör man strecka 10 Mando Gowan 6%
Avd 6. Tar MeD ledningen med 1 Make Or Break Zaz 28% så är det klart! Märklig favorit i 9 Kingen Mearas 29% Men jag lirar framförallt inte utan 7 Caughtredhanded 7% Om Svedberg får iväg honom felfritt så blir han farlig.. 3 Micke Sting 4% kan få draget!
Avd 7. Avslutar man med ett lås eller väljer att spika 7 Young Yack 25% / 3 Popeye Tooma 34% så sitter man nog bra på det.. Jag petar dock in två till och hoppas på lite rens.
|
Äckligt rätt ute utom på Phoenix Photo som jag tycker underpresterade enormt!
Ändå bara chans på 6r på bolagsspelet och 5r på min lilla då jag inte ville dubbla upp med Skorpan.