Visa ett inlägg
Gammal 2025-05-22, 22:04   #5
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7378
Standard

Riktigt kul omgång som brukligt är. Roligare än söndagen spelmässigt, ogillar försökslopp på lappen. Däckad med strejkande rygg så har jag hunnit läsa på en del. Lite tankar:
1: Borde inte gå utanför de tre mest betrodda. Möjligen Nortolanda då men spåret ställer till det. Kanske är East Asia bara bäst. Jag spikade Olly senast men är ju ganska mycket tuffare emot nu och tycker nog East Asia borde vara favorit.
2: Killer Rain är rätt favorit. Deadly Map spännande med barfota, vass efter galopp förra gången. Spännande med bfro på Crowe Motion som jag tycker svek lite senast även om loppet blev tufft. Kolgjinis är streckvärd f.n.
3: Jag lyckades dribbla bort Ironic Man senast och det kostade en slant. Frågan är hur bra den norska är och hur snabb ut den är. Kan nog räcka långt med de två även om Goop är uppåt på RK Eagle. Sen är det ju ett sånt typiskt lopp där Örjan kan vinna med bra häst.
4: Domino var helt överlägsen senast och är befogad favorit. Lite väl stor kanske och ibland har jag känslan av att hästarna inte alltid är bättre i andra starten. Första starten efter uppehåll blir som ett kosläpp. Bra rens på flera där bakom. Lövdahl kanske skräller? Men lutar nog åt spik på favoriten.
5: Mizai grym senast. Men Sjödén flaggar för att den kan vara ojämn. Petho är nog ett fynd till nuvarande procent och jag spelar inte utan Dats Tore. Stör mig lite att så många säker Island Falls. Det rä skillnad på ö och Island.
6: Var inne till Chimi till en början när den äntligen fått bra spår. Men kan nog strula bakom bilen. Jobspost var enorm senast och såg oslagbar ut. Detsamma gäller Jackpot Mearas. Men nu ska den gå bakifrån. Såklart kul med skoryck på Savastano men är det inte närmast garantigalopp då även om den inte visat sådana tendenser. Kan Maroon Day flyga till spets? Isf blir den att räkan med.
7: Kul lopp som alltid! Borde vara de längst bak som gör upp om det. Finns några där som är helt ostreckade nu. Möjligen att jag vill ha med Börtas Ankare också.

Klurig systemkonstruktion och i vanlig ordning svårt att hitta spikar.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat