Torsdags Funderingar
V75 1) 7 Ras El Haunot fastnade jag för direkt när jag såg startlistan i Söndags kväll. Prickar Spetskusken Uhrberg starten är manegen krattad. Spets och slut ! Undrar om jag är lika säker en timma innan inlämning på lördag ? Vi får se. Loppet känns änna vidöppet.
V75 2) Klass 2 är Klass 2 men 1-2-9-12 borde väl räcka en bit ?
Take Him Sober. Djusepojken har läget och Wallin har nog hästen iordning.
Djingis Khan. Har avverkat 4 tränare på 3 år och nu är det Christoffers tur. Står bra inne i klassen men är svårbedömd. Hajom stallet går ju som tåget. Radar upp vinster.
King Of Trotter. Var grymt bara senast. Spår 9 och anfall i spåren kanske inte är lika kul.
Checkpoint Charlie. Hästen har visat fina takter i sina få starter. Dessutom Örjan läge.
V75 3) 2 Staro Mack Crowe Har väl inte övertygat i senaste starterna men läge och distans måste väl passa som handsken. Spets och slut ? Det är väl inte de tuffaste Gulddivisionens loppet som körts.
V75 4) 13 Esperia Font Ojämn rackare men i sina bästa stunder är hon oslagbar.
Dessutom har jag fått Face Time Bourbon avkommor på hjärnan.
V75 5) Som vanligt öppen och högklassig Bronsdivision. 1-2-4-5-6-10 är streckvärda. Dessutom kort distans. Det luktar överpace.
D’Apper känns änna lite bortlottad men är en vass sprinter. Chansspik ?
V75 6) 2 S.G. Empress Är mitt stabila spikförslag. Grym märr med perfekt läge.
I min värld har Skoglund gått framåt rejält som kusk efter USA resan. Fixar snygga och vinstgivande styrningar för det mesta.
V75 7) Bra klass på Silver oxå.
1 Macahan Härlig travare som alltid gör sitt jobb. Spår 1 är spår 1 men Björn är en stabil driver.
2 Joe Dalton Kanske är ute på för djupt vatten men jag har lite feeling. Har vunnit i Silver förut.
4 Not For Sale Duglig Wäjerstenare.
9 Kaiser Meras Hårding som är härdad i tuffa gäng. Har varit struken men hoppas
SPP har hästen iordning. Då blir det åka av. Uffe är inte blyg och får ersätta Jepsons som sitter på botbänken.
11 Kyrie Eleison Är nog lite sliten efter 5-6 månaders stenhårt tävlande. Men slipper han tuffa på ute i spåren utan köras på chans kan han vara med på stregen igen.
5% i nuläget är grymt spelvärde.
Psst 6 Keep Gamble är väl farlig att glömma om man gaddar på. Hårt betrodd men inte som bäst senast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-29 klockan 16:30.
|