Visa ett inlägg
Gammal 2025-05-30, 14:39   #15
shasha

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Eftersom det har gått så dålig för Magnus Djuse länge, men Jepson toppar nu listan, funderar jag på om det är MD:s ”kartläsare” Jepson har tagit över….

Man kanske snart måste börja ta in i analysen vilka kuskar som har tillgång till duktiga ”kartläsare”...

Måste vara ganska trevlig att vara ”kartläsare” och kunna styra en toppkusk på samma sätt som man styr i datorspel med joystick…då vet man vilken häst man ska spela på och vilket sorts spel; vinnare eller plats. Måste vara ganska lukrativ.

Ja, det var mina fredagstankar...såhär dagen före V75

För övrig vill jag säga att jag inte är glad över uppdateringen på Travsporten.se igår, där man nu gynnar duktiga programmerare som sysslar med travsport genom att tabeller inte länge kan klippa och klistras manuell över till Excel utan allt hamna i en enda kolumn i Excel.
Programmerare kan ändra formatet innan den sänds över till Excel.

Undra vad som sagts bakom kulisserna, och av vilka, för att denna ändring skulle ses som nödvändigt.
Uruselt!

Där är ATG ett föredöme där de år efter år underlättat för spelarna genom att ge dem större tillgång till data. De gjorde det t.o.m enkelt att klistra över startlistorna till Excel utan att behöva kunna koda. travsport.se går i stället åt andra hålet och gynnar en liten grupp.

Jag lägger inte ett öre på lopp där jag inte får tillgång till data. Därför spelar jag varken på danska banor eller Axevalla, där de ständig ger ofullständig data på lopp som körts i Axevalla-oavsett om det är V75 eller annat lopp-skämmes ta mig fan!

Senast redigerad av shasha den 2025-05-30 klockan 14:54.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat