Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.
I min värld tappar travspelet en stor del av spänningen om man på förhand ”vet” vilka hästar som är chanslösa. Visst är det mysigt med en gammal 12 årig märr som är en favorit bland ungdomarna får lite reklam i TV. Men det känns lfel när hästar med nästan obefintliga startpoäng får ” tävla ” i Elitserien trots att vinstchansen är lika med noll.
Men vi tycker olika och olika åsikter berikar väl Sharps sidan.
Tack för mig Bonbon och min åsikt.
|
Jag ska inte förlänga diskussionen, vill bara förklara mitt ställningstagande.
Alla vill väl ha fulla fält där i princip alla kan vinna men det händer väl varje vecka att vi får med hästar som är mer eller mindre chanslösa.
Vi har det anmälningssystem vi har som går efter poäng. Nu fanns det ingen annan startberättigad häst med högre poäng än 80. Hade den hästen inte varit med blev det inte fullt fält.
Jag har hellre fulla fält än rumphuggna. Dels blir de hur som helst en faktor att räkna med i löpningsförloppet, dels kan hästen streckas av Harry och även många mindre insatta spelare vilket gör att om jag är påläst kan jag vinna deras pengar ????
Ha det gott Efterhandaren och keep up the good work!