Citat:
Ursprungligen postat av kjel
Jeppson upp på Pingis! Något som är lite intressant är att senaste sex starterna som Carlito har rattat den har det blivit seger, ofta helt överlägset som senast. Senaste sex starterna då den rattats av erfaren proffs kusk, Stefan Persson, Jorma, Erik A har som bäst getts en femteplats. Visst, det har då handlat om 100k-lopp men tidsmässigt har det inte heller varit bättre, snarare sämre. Dessutom är det ju lättare att göra bra tider ju större lopp det är då det brukar vara mer fart i såna lopp. Tycker det är smått chockartad statistik. Jag vet inte än hur jag ska tackla detta lopp, nån med bra ideer? Ska man spika Boschan till 6%, dags snart för seger där igen. Eller vinner Pingis?
|
Intressant iakttagelse! Carlos o Pingis verkar trivas ihop. Speciellt om det inte är så höga prispengar. Konstig favorit! Bra att den drar på sig många streck i sista avdelningen.Den ska med på en garderad kupong men jag rankar både Dats Tore och Boscha Diablo före. Utah Southwind verkar oxå bli underbart bortglömd.