Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA
Det är väl grymt bra att man kan spela ett system för 30% av insatsen. Jag spelar sällan helt egna system på de största streckspelen, spelar ihop med andra för att kunna lämna in något större system. Nu kan man ju lämna in 30% av ett system helt själv utan att behöva organisera andelsspel.
Det idiotiska i det hela är att de inte kommer erbjuda möjligheten att lämna in reducerade system. Jag ställer mig ändå positiv till det hela och tycker det är spännande med en förändring! Sen kanske jag tycker annorlunda när jag utvärderat det ordentligt…
|
ATGs största problem är att man försöker laga något som inte är trasigt,
dvs V75, dragloket för hela svenska travsporten.
Att en låta profil som Jackpot-Hasse kliva in och lägga ner travets svarta pärla V75 till förmån för missfostret V85, kan bli dödsstöten för svensk travsport.
Att du gillar att få till ett större system till en mer begränsad insats med priset av en likaledes decimerad vinstsumma vid 7-rätt, kanske passar dig som enskild spelare, men jag vågar lova att risken för att travet tappar omsättning kommer att öka, vilket i sin tur påverkar utdelningen negativt.
Hans Lords kortsiktiga konstgjorda andning för att få upp omsättningen genom dopade omgångar för att skapa ständiga jackpots, konfiskerade vinstmedel för att skapa jippoomgångar med superjackpots har kommit till vägs ände och nu detta, V85 på lördagar där man kan vikta radpriset
för att få till större system till mindre summa på bekostnad av kraftigt reducerad utdelning vid 7 rätt, 6 rätt osv.
Ja, jisses!!!!!
Frågan är inte hur detta passar befintliga spelare ( spelpressen har lagt ut pilotstudier genom att fråga x- antal spelaktiva om vad de tycker om v85 på lördagar istället för v75) resultat var att 9 av 10 tillfrågade tyckte förslaget var mycket dåligt.
Ändå dristar sig den tondöve Jackpot-Hasse att dumpa V75 på lördag till förmån för sin egenkokade spelprodukt v85.
Lika begåvat som den store orange mannen på andra sidan Atlanten övertro på att enorma tullsatser är universallösningen på det Stora landets enorma årliga bugetunderskott. En egensnickrad ekonomisk teori som inte stöds av en enda levande nobelpristagare i ekonomi,
men likt Hasse kör han sitt eget race förblindad av sin grandiositet, övertygad om att han inte kan ha fel.
ATGs stora problem är 0 nyrekryteringingar till travet.
V85 på lördag kommer inte att ändra på det, däremot är risken mycket stor för att man tappar stora mängder av de som pröjsar hela jävla kalaset, med att lägga spel på V75 varje vecka år in pch år ut på V75. Trots galenpannan Hans Lord Skarplöths ständiga petande i spelprodukten V75, med konfiskeradande av vinstmedel och dopade omgångar, samt jippoomgångar då de av spelarna snodda stålarna skall pytsas ut, i jakt på högre omsättning.
Åldersdemografin över svenska travspelare visar att fler dör pga av ålderdom varje år och bortfallen täcks inte upp av nyrekryteringar.
Backen är brant och skall nu i höst toppas av ytterligare ett missgrepp kallat V85.
Jajjan