Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-07, 12:15   #63
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Lördagen den 18 oktober, 2025 V75 Romme

Lägger jag mitt sista spel på trav via ATG.
Jag hänger på mina gamla bolagskompanioner och kliver in och spelar i de franska poolerna.
Att någon skulle få mig att lägga ner någonting jag ägnat lördagarna åt i decennier, trodde jag inte var möjligt. Jag älskar den svenska travsporten.

Men allt har en gräns, travpolarna gav upp travspel i Sverige, de spelade understundom tungt och deltog i ruljansen varje vecka i decennier, var ofta på plats för att beskåda tävlingarna live.
De hade ett otroligt kontaktnät inom travsporten, tjänade sina pengar på finansmarknaden och spel på hästar var ett enormt intresse och den roligaste tänkbara förströelsen.

VD Hans Lord Skarplöths ledning av ATG fick dem att slutligen ge upp, övertygelsen att mannen skulle bli en parantes, kom på kant efter att denna sjöpung till profil klistrat fast sig vid köttgrytan och hans inkompetens hade blivit en normalitet.

Nu har han Hans Lord Skarplöth lyckats med det omöjliga, dvs överträffat sig själv i dumhet när han sänker ATGs flaggskepp V75 till fördel till en hybrid som heter V85.

Jag trodde aldrig jag skulle skriva och meddela att jag lägger ner spel på hästar via ATG, men nu har dumheten nått vägs ände och jag tackat för fantastiska år, så otroligt mycket kul som liret på hästar har givit under alla dessa år.

Fortsätter att lägga spel i de franska poolerna och krokar arm med mina gamla travbuddies, som sedan en tid gav upp hoppet om det sjunkande skeppet ATG med Hans Lord Skarplöth på kommandobryggan.

Mannen som likt Trump ägnar sig åt ’to flood the zone strategy’ för att dölja sina missgrepp, misstag och bottenlösa inkompetens, genom ständiga förändrinfgar av spelprodukten, ett sätt att röra om fokus på vad som pågår på ATG med ständiga en avledande manövrar. Den senaste heter V85.

Drop out, tune in, french trotting gäller efter den 18 oktober 2025.

”Rest in peace’ Svensk travsport ’rest in peace”.

Det otroliga är inte att en travgalning som jag lägger ner.
Så många jag lärt känna under åren, delat tips med, partajat tillsammans med efter travdagen slut, har nästan samliga lagt ner eller trappat ner till några lir om året.
Nä det otroliga är att VD Hans Lord Skarplöth och dödnickarna runt honom tillåts sitta kvar, år ut och år in. Denna snedrekrytering har en fantastisk förmåga att klamra sig fast, man bara saknar ord. Finns det inte en enda frisk hjärna bland ägarna, man bara undrar?

Tackar för alla fantastiska uppleveler och allt kul det svenska travet givit,
men i höst är det slut.
Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-06-07 klockan 12:19.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat