Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-07, 12:21   #64
Jokehim

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 128
Standard

Kan bara hålla med tidigare skribenter. Detta är totalt hål i huvudet. Småspelarna är redan nu uttråkade av att de med spel för 50-100:- har det otroligt svårt nå mer än 5 av 7 rätt på lördagar och 4 av 6 rätt på vardagar som då ger i bästa fall småpengar. Utdelningen på 5 av 8 rätt kommer vara totalt ointressant och det enda detta leder till är än mer jackpotts. Tror ATG att man med nuvarande jackpotts inte kan locka tillräckligt med folk att spela utan att man behöver än mer? Kan man ens visa på att galenskapen med Winterburn (eller vad det heter) där man plussar på något liknande en veckas jackpots på 5 rätts posten på V75 lockar till en kraftig ökning av spelare på den ackumulerade jackpotsdagen?

Jag har spelat väldigt sällan på V64 då man tvingas ha 6 rätt för att få pengar av värde då 5 rätts posten endast får 20% av vinstpotten och 4 rätts potten får oproportionerliga 40% vilket även om man har ett antal fyror i slutändan ger rätt begränsade pengar även vid en utdelning på några tusenlappar på 6 rätt. Det är sjukt att lägre antal rätt ska ge högre andel och nu blir det än mer skevt. Man delar ut 35% till det som väldigt många kommer få, speciellt om de sänker sitt radpris för att ha en susning på 8 rätt, och det kommer ge väldigt låg utdelning även om man får många femmor. Samtidigt om man är tillräckligt duktig så man får 6 rätt eller rentav 7 rätt så får man sämre belöning för det.

ATG vill göra lördagsspelet till lotto. Men de som struntar helt i att göra ett system själv ser heller knappast på travet efteråt och då är det bättre att fortsätta spela på lotto.

Jag hoppas spelet floppar så snabbt att det går att reparera att man för in spelformen. Bättre hade varit att infört V76 med 20 öre i radpris så att småspelarna hade kunnat göra 1000 rader och därmed kunnat få rad med rejält med hästar och haft en chans på att sporadiskt få 7 rätt. Man hade kunnat lägga 70% eller rentav 80% på 7 rättspotten och visserligen mer än halverat utdelningen för 7 rätt vilket hade gjort storspelarna lite ledsna initialt men det skulle de enkelt kunna hantera genom att ge ett enkelt val av radpris så att de kunnat fortsätta med 50 öre per rad och fått 2.5 ggr vinstpotten. Dessa spelare är heller inte så sugna på 5 rätts potten så det hade gjort spelet mer attraktivt även för dessa. Såvitt jag förstått det är det 40% till 7 rätt idag så mitt förslag skulle inte minska utdelningen på 7 rätt så väldans mycket men göra spelet bra mycket mer intressant för min egen del.

V75 är för svårt även för min del som sporadiskt spelar reducerade spel för runt 500:- och därför skulle ha runt 2000 rader oreducerat. Jag tror inte jag kommer någonsin spela på V85 medan jag periodvis väljer att spela på V75. Jag har lagt några spontanspel på V65 på lördagskvällarna utan lycka medan V64 är totalt ointressant. Jag ägnar mig istället åt endast spel i varje lopp var för sig då det är bra mycket mer intressant.
Jokehim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat