Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-08, 19:33   #88
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
". . .

Utdelningen MED JP-regler blir 0 kr. Stämmer bra. Men det finns ju en utdelning som det "skulle ha blivit" utan låg-utd-JP. Det är DEN utdelningen som dubbleras. Så t ex en 2-felsutdelning med JP på V86 som räknades fram till 2,51 kr blir ju noll kr på V86. Men 2,51 kr x 2 blir 5,02 kr och alltså 5 kr utdelning på V85. Så det går helt enkelt inte att förenkla uträkningen enligt din variant.
Håller med fullständigt!
Kruxet är att det inte är min variant att räkna på, snarare ett exempel på att man inte kan räkna så:
Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Man går lätt vilse bland alla siffror här. Bara vi är överens om att dubbelt radpris ger dubbelt så hög utdelning så är jag nöjd.

Själv försäkte jag skatta det ökande antalet sjuor och sexor som kommer med flera spelade rader, ~ dubbelt så många inämnade beräknat utifrån omsättning dividerat på radpris. Räknade om vinstgruppernas totala belopp utifrån att 65% av omsättningen utgör vinstpotten på v85 samt tog hänsyn till den ändrade fördelningen mellan vinstgrupperna. Vad kan man mer föra in i ekvationen?

För övrigrigt anser jag att V85 borde läggas ned!

Senast redigerad av Skog den 2025-06-08 klockan 19:50.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat