Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-20, 07:02   #6
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Atg förlorar aldrig pengar . Bara poolspel där det handlar om hur mycket dom ska tjäna . Det beror på omsättningen.

Atgs ombud som säljer butiksandelar med 6 procents provision förlorar aldrig heller pengar så länge dom inte deltar . Ju mer andelar som säljer ju mer tjänar dom. Är väl därför deras marknadsföring är så horribel. Idag skriver t ex Ica Maxi Linköping i sin reklam att det är en vidöppen omgång på Dannero där dom hoppas bli ensamma vinnare . Någon som seriöst tror dom skriver det baserat på vad som verkligen tror eller bara för att sälja mer?
Det går ju att kolla upp relativt lätt i efterhand. Dvs hur deras system till slut såg ut.

Mest troligt är du inne på rätt spår, som är att de inte spelade några rader med ensam-chans.

Dock ser jag att du svarar på mitt inläggs-svar som var riktat till någon som inte riktigt förstått hur totalisatorspel fungerar och hur ett totalisatorspelbolag fungerar.

Det behöver du inte förklara för mig. Om du hade något att tillägga till min förklaring så hade det passat bättre om du svarat och citerat samma inlägg som jag gjorde.