Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-20, 18:42   #9
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Spelarkollektivet dvs "vi" är nog överens om jackpott-eländet men ATG vill ha jackpott. Ofta.

Det finns tillräckligt med "speltorskar" som spelar oavsett jackpott, det vet ATG. För ATG gäller det att fånga kvinnorna, vilket är tanken med Harry Boy, jackpott och stödet till dessa butiksbolag. Lägg till dessa fjantiga TV4 prduktioner och fundera över vilka dessa vänder sig till. Där råder det konsensus i Hästsportens Hus.

Betänk hur mycket möda som lagts ner för att hindra spelare från att spela de rader de vill. Gör du det och lyckas vinna finns risken att det klassas som "robotspel" och dina pengar beslagtas.

Det råder nära nog konsensus ibland spelarna när det kommer till idén kring att göra om V75 till V85 där det flesta inte ser det positiva. Det är väldigt sällan man hör spelare säga att "jag får 7 rätt för ofta, det är för lätt. Om det ändå funnits en spelform med ett lopp till och differentiering på radpriset där ATG inte bara bestämmer hur mitt system får se ut men även vilka rader jag får sänka insatsen på. Det skulle också vara superbra om 35% av vinstpotten (5 rätt) brinner inne ofta".

Även hos ATG finns personer som är tveksamma. På Remy Nilsons tid hade man satt fingret i luften på ATG och tittat på andra förslag att öka intresset kring V75. Vilket han gjorde när V65 blev V75. Spelarkollektivets uppfattning var blandat men till största delen positiva medan det i ATG's styrelse rådde tveksamheter med 50/50. Som marknadschef lyssnade Remy övervägde. Med sina goda kontakter inom pressen lyckades han skapa drag kring V75 och det blev en succé med rejäl omsättningsökning från 1:a omgången.

I dag är det motsatt förhållande. Vi får se hur länge V85 finns kvar i föreslagen form.
Jag skriver under på det mesta i ditt inlägg....förutom en detalj som du helt fått om bakfoten.

Det kommer inte att bli JP på 5r "ofta". Ungefär var 1 av 7 omgångar över tid kommer att landa under 5,00 kr på fem rätt.

1) Gränsen är 5 kr.
2) Jämförelse med V86-utfall stämmer dåligt eftersom lördags-loppen inte är lika skiktade som onsdags-loppen.

Många har fått för sig saker om V85 som helt enkelt inte kommer att bli som de tror.

Finns även annat som ligger i "pajpen" som har chansen att bli riktigt bra när det gäller lördagsupplevelsen.

När det gäller "jag får 7 rätt för ofta" så har du naturligtvis helt rätt. Men det är inte anledningen till att man vill förändra. Det man vill åt är att 7 rätt på V75 ger relativt klent betalt alldeles för ofta. Det är inte längre ett spel med tillräckligt många miljon-utd-omgångar per år.

För egen del har intresset för V75 svalnat nästan helt och hållet. Det är för stor risk att omgången får ett "för lätt" utfall. Men det betyder inte att jag får 7 rätt hela tiden eftersom jag inte spelar rader som pekar mot de låga utdelningar som inträffar för ofta. Jag välkomnar därför en försvåring av lördags-spelformen då chansen utdelningen landar i det intervall jag siktar på kommer att öka. Och jag ser hellre att jag spricker på att det är för svårfunnet än att jag spricker på att utdelningen blir för låg.

Drömmen måste finnas där....och det är det man försöker korrigera.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-06-20 klockan 18:47.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat