Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Jag skriver under på det mesta i ditt inlägg....förutom en detalj som du helt fått om bakfoten.
Det kommer inte att bli JP på 5r "ofta". Ungefär var 1 av 7 omgångar över tid kommer att landa under 5,00 kr på fem rätt.
1) Gränsen är 5 kr.
2) Jämförelse med V86-utfall stämmer dåligt eftersom lördags-loppen inte är lika skiktade som onsdags-loppen.
Många har fått för sig saker om V85 som helt enkelt inte kommer att bli som de tror.
Finns även annat som ligger i "pajpen" som har chansen att bli riktigt bra när det gäller lördagsupplevelsen.
När det gäller "jag får 7 rätt för ofta" så har du naturligtvis helt rätt. Men det är inte anledningen till att man vill förändra. Det man vill åt är att 7 rätt på V75 ger relativt klent betalt alldeles för ofta. Det är inte längre ett spel med tillräckligt många miljon-utd-omgångar per år.
För egen del har intresset för V75 svalnat nästan helt och hållet. Det är för stor risk att omgången får ett "för lätt" utfall. Men det betyder inte att jag får 7 rätt hela tiden eftersom jag inte spelar rader som pekar mot de låga utdelningar som inträffar för ofta. Jag välkomnar därför en försvåring av lördags-spelformen då chansen utdelningen landar i det intervall jag siktar på kommer att öka. Och jag ser hellre att jag spricker på att det är för svårfunnet än att jag spricker på att utdelningen blir för låg.
Drömmen måste finnas där....och det är det man försöker korrigera.
|
Om du får 8 rätt var 7:e gång på V85 nästa år, skulle du då säga att du vinner ofta? Jag tycker att det skulle vara ofta med 8:a rätt var 7:e vecka, men då har jag väl fått det om bakfoten.
När du säger att huvudskälet till förändringen är låga vinster på V75 har du delvis rätt. ATG är i precis samma sits som när omsättningen på V65 dalade. Både Lördagslotto och Bingolotto hade högre omsättnng och ATG kände sig tvugna att agera, V75 föddes.
Samma diskussioner har förts senaste året pga fallande omsättning. ATG famlar i mörkret och vill försöka öka omsättningen. Alla diskussioneri styrelsen rör just detta.
Det är synd att skrota V75 som med små justeringar skulle kunna lyfta. Att smacka på ett lopp till men behålla det som gör att spelarna sviker kommer inte att fungera.
Jag tror att V85 i sin föreslagna form klarar max ett år.