Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-21, 17:18   #12
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Om du får 8 rätt var 7:e gång på V85 nästa år, skulle du då säga att du vinner ofta? Jag tycker att det skulle vara ofta med 8:a rätt var 7:e vecka, men då har jag väl fått det om bakfoten.

När du säger att huvudskälet till förändringen är låga vinster på V75 har du delvis rätt. ATG är i precis samma sits som när omsättningen på V65 dalade. Både Lördagslotto och Bingolotto hade högre omsättnng och ATG kände sig tvugna att agera, V75 föddes.

Samma diskussioner har förts senaste året pga fallande omsättning. ATG famlar i mörkret och vill försöka öka omsättningen. Alla diskussioneri styrelsen rör just detta.

Det är synd att skrota V75 som med små justeringar skulle kunna lyfta. Att smacka på ett lopp till men behålla det som gör att spelarna sviker kommer inte att fungera.

Jag tror att V85 i sin föreslagna form klarar max ett år.
Att man gör om och helt skrotar dagens JP-tänk är en förändring som jag verkligen hoppas kommer inom ett år. På den punkten hoppas jag verkligen att du får rätt.

Vilka rent konkreta "små justeringar" tänker du på som ligger inom ATGs möjligheter att besluta om?