Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Om du får 8 rätt var 7:e gång på V85 nästa år, skulle du då säga att du vinner ofta? Jag tycker att det skulle vara ofta med 8:a rätt var 7:e vecka, men då har jag väl fått det om bakfoten.
När du säger att huvudskälet till förändringen är låga vinster på V75 har du delvis rätt. ATG är i precis samma sits som när omsättningen på V65 dalade. Både Lördagslotto och Bingolotto hade högre omsättnng och ATG kände sig tvugna att agera, V75 föddes.
Samma diskussioner har förts senaste året pga fallande omsättning. ATG famlar i mörkret och vill försöka öka omsättningen. Alla diskussioneri styrelsen rör just detta.
Det är synd att skrota V75 som med små justeringar skulle kunna lyfta. Att smacka på ett lopp till men behålla det som gör att spelarna sviker kommer inte att fungera.
Jag tror att V85 i sin föreslagna form klarar max ett år.
|
Om det bara handlade om att försöka få alla rätt så ofta om möjligt skulle jag ha prickat alla rätt väldigt mycket mer ofta än jag gjort under V75-tiden.
"Grejen" är INTE att pricka alla rätt så ofta som möjligt. Hur ofta man prickar alla rätt är ju ointressant om det ger klent betalt hela tiden. Det som gäller att är att pricka alla rätt tillräckligt ofta när det ger tillräckligt bra betalt. Och det är något man kan kontrollera. Utdelningen är inte något som "bara blir". I stora drag vet man i förväg ungefär vad utdelningen kommer att landa på om man klarar alla rätt.
Du behöver inte bekymra dig om att anledningen till förändringen "delvis" är pga för låg median-utdelning och för få miljonvinster på V75.
Det är hela anledningen.