Citat:
Ursprungligen postat av olle
Vilken nivå på insatser åsyftar du när du pratar om att V85 blir mycket mer intressant ? Knappast 500 kr system gissar jag . Pratar vi om att få alla rätt och bl a få vara med och jaga jackpots så blir radpriset dubbelt så högt på V85 som på V86 och generellt är loppen på lördagarna också mer svårlösta . Hur lätt är det att få 8 rätt på V86 idag eller på V75? De flesta småspelare lyckas inte ens en gång per år om vi bortser från omgångarna med favoritparader och nu väntar ett ännu svårare och dyrare spel.
Pratar vi om att jaga 5 och 6 rätt på kommande V85 så blir det säkert som atg vill, Att fler kommer att vinna . Men man spelar väl inte åttaloppsspel för att vinna någon eller några hundralappar genom 2-3 fel? För det är v spel eller tvillingspel mycket bättre .
Jag kommer i alla fall aldrig någonsin göra egna system till V85 . Det känns helt olösbart för mindre insatser och där merparten av dom som man spelar mot kommer vara stora bolagslir via tillsammans eller butiksandelar .
|
Jag spricker som sagt mycket hellre på att utfallet blir för svårt för mig än på att utfallet pekar mot låg-utdelningar på rader som jag aldrig lämnar in.
Oavsett om jag spelar själv för 300 kr eller om jag spellägger på Tillsammans för 20000 kr så har V75 blivit ointressant då alltför många omgångar får utfall i intervall där jag helt enkelt inte spelar.
Och det har lett fram till att jag i princip aldrig spelar V75. Och därför ser jag fram emot V85.
Om jag får nästan noll tillbaka för att det blev för hög utdelning på V85 så är det, enligt mig, bättre än att jag får nästan noll tillbaka för att det blev för låg utdelning på V75. Båda är ju nästan noll, men för V85 fanns iaf möjligheten att pricka högutdelningen.
Ovanstående resonemang kräver såklart att man gör bedömning av vilket utdelningsintervall ens system landat i och står över om man landat i ett oönskat intervall.
Man kommer att spela 8-loppsspelet för att större del av utfallen kommer att landa i det utd-intervall man är intresserad av.
Man har i stort sett slutat att spela 7-loppsspelet för att för stor del av utfallen har landat i utd-intervall som man är ointressrad av.
Givetvis räknar jag inte med någon V85-hög-utd-träff med de mindre egen-spelen mer ofta än kanske varannat år som bäst. Men det är bättre än nästan aldrig på V75.
Vill man vinna mer ofta än så på egen-spel under 500 kr på 7- eller 8-loppsspel så man ganska snett ute. Antingen så har man siktat på "7r" för ofta med tillhörande låg-utdelningar....eller så har man orimliga förväntningar.
Man gör då bäst i att hellre spela V5/V4 enligt mig. Ja, med det tänket har man inget på "stora lördagsspelet" att göra. Det som gäller är att skruva ner förväntningarna på hur ofta man tror att man ska få in fullträffar.