Visa ett inlägg
Gammal 2025-06-22, 23:20   #39
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja det måste stämma att om du jagar alla rätt på 7 eller 8 loppsspel via spikar på de största favoriterna och mest streck i de på förhand mest öppna loppen så är det långsiktigt bättre att inte spela alls. Spelar du så på V75 alla årets 52 veckor så är det god chans till 7 rätt några gånger men ytterst liten chans att det infaller när 7 rättsutdelningen överstiger 10 tkr. Mer sannolikt när det ger Max en tusenlapp, Mycket bättre att då spela enloppsspel eller möjligtvis dd.

Men det är mycket svårare än de flesta tror att med liten insats pricka alla rätt när utdelningen blir hög. Det är oerhört svårt även på stora system , men med 10 tkr eller mer i spelkassa och ett bra reduceringsverktyg så är det i alla fall inte lika omöjligt att få till ett slagkraftigt system som med en femhundring utan att tvingas chansa vilt.

Sen är det ju mycket större sannolikhet att efter två år inte ha lyckats pricka storvinsten genom att göra system som enbart sitter vid högre utdelningar . Om du då satsat 500 kr i 104 veckor så har det ändå kostat 52 000 kr.
Självklart så är det större chans att inte ha lyckats än att ha lyckats.

Men jag bränner mycket hellre samma deg på V85 som råkat bli för svårt för mig även om jag chansat ganska vilt än på V75 där för många omgångar ger alldeles för låg utd.

I båda fallen blir det oftast noll eller nästan noll. Men i det ena fallet finns i alla fall drömmen om fullträffen och de ggr jag ändå är "nära" blir det sidovinster. Och i det andra fallet är det en ointressant spelform.

Alltså, oavsett om jag spelar 300 kr och 2000 rader med 30%-valet eller om jag spellägger för 20000 kr på Tillsammans så ser jag fram emot V85 i samma grad som mitt intresse för V75 dalat.