Vaggeryds Trav Bana har lite annorlunda förutsättningar men jag vet inte om det är så stor skillnad för hästar och kuskar. Lite info. Banlängd : 1004 m ! Spår 1 är iskallt (enligt vissa) ! Plana kurvor ! Spets bana ! Endast 19m bred vilket ger ett trångt volt starts förlopp ! Psst det sista tar jag till mig då 4 lopp är volt med många hästar. Tyvärr har jag aldrig besökt banan live. Går på hörsägen.
V86 1)
1 Porter Jag tror Uffe tar piken trots allt men Garrincha kommer väl farande och ställer frågan. Kan öppna för en tredje häst.
Typ
13 J.Kagan Brick Distansgynnad rackare som står distans. Psst Hajom humlan surrar.
V86 2)
1 Cheerful Iskalla spår 1 igen

Ebbinge har stallform. Smack.
V86 3)
6 Prop Line W Klurigt lärlingslopp. Helm är en stabil driver och hästen är Rikstoto vässad.
7 Galaxy Love L.D. Handfast är en handfast driver. Hästen går sina 13-14 tider. Är nog med på stregen trots läget. Hajom humlan surrar.
V86 4)
5 Drill Distansgynnad rackare. Spännande Ready Express/Varenne gener i blodet.
13 Börtas Ankare Mimmi har stallform och hästen är en rutinerad Stayer.
14 Husse Boko Gamlingen (hästen alltså) går på alla distanser och Husse Håkan hoppar upp i vagnen istället valpen Gustav. Hästen är värd en seger. Gör alltid sitt jobb i skymundan. Håkan kanske slår en drill på upploppet

V86 5)
4 All In Cash Barfota, Bike och 1640 är spännande förutsättningar och 3% känns änna spelvärt
7 Magic Bourbon Rikstotohärdad och Face Time Bourbon gener är ++. Ganska orutinerad för klassen men känns änna som en klassklättrare.
V86 6)
10 Maharina Sun Högklassig märr. Van betydligt tuffare motstånd.
V86 7)
4 Stepping Dreamboy Distansgynnad rackare. Farlig med rätt resa. Grym spetshäst.
5 From The Hip Vässas upp med Barfota och Bike. Dessutom den där Örjan

Men gynnas nog inte av distansen
V86 8)
5 Irwin Zet Den där Redén har grym sommarform på sina hästar. Men spår 5 i volt är väl lite oddshöjande.
12 Fawaz Mil (för) Stor favorit i nu läget. Spår 5 i volt känns änna lite oddshöjande. Tappstart ? Undrar om han hinner fram.
14 De Chambeau Svårbedömd rackare (2%) men prickar Lillgustav springen kan han få en fin resa och sänker många på slutvarvet. Rutinerad Rikstotofilur. Hästen alltså,