Favorit Parad. Eller ?
V86 1)
5 Sir Alex Välstammad herre, Readley Express och Muscle Hill möderne är Top Notch. Ok startat i enkla gäng och får sitt elddop här. Och Klass 3 är ju Klass 3.
10 Irwin Zet har visat bra kunnande och Örjan trivs med läget. Brukar ju måtta in vinnarna i sista stund.
V86 3) Francesco och Mellby gjorde ingen succé i Elitloppet. Mellby åkte dessutom dit som dunderfavorit senast. Tja jag tar klyschan när två strider ……….
6 Clarissa grym märr som hugger direkt om de två giganterna sviker. Men ett trehästarslås är väl att rekommendera.
V86 5)
1-3-5 känns som ännu ett ganska stabilt trehästarslås. Övriga jagar nog matlappar.
1 I.D.Hawksspeed är mitt drag. Har gått bra i hårda gäng på sistone. Dags för första vinsten efter 16 försök.
V86 6)
8 Olly Känns som en bra spik. Går ner i klass.
V86 7)
4 Stepping Dreamboy Trogne följehästen levererar igen. Står perfekt inne i Brons och har en grym skalle. Nästan som farsan sin. Spets och slut är bara förnamnet.
V86 8)
3 Lionel Mearas Formen på topp och trivs på distansen. Min första häst i jämt och klurigt Klass 1 försök.
10 Elvis T.C.B. Gått framåt med ganska täta starter i tuffa gäng. Känns änna distansgynnad.
Nordisloppen är som vanligt inte min likör. Noll koll ( där oxå )