6st Uttagningslopp till klassiska Stochampionatet är på Agendan till fredagens V64 trav på ”slätta”. Många 4 åriga hedersmärrar 71st gör upp om 12 final platser och ett förstapris på 1,2 miljoner.
V64 1)
2 Screen Time Limit Wäjersten har nog ställ iordning mångmiljonärskan trots lite tveksam inledning av 4 års säsongen. Men lite frågetecken på hur hon tacklar 2640 ? 60% känns i mesta laget.
6 Tactical Lady är stark och rejäl. Komplett travare trots endast 8 starter. Den där Nurmos kan träna häst. Dessutom barfota f.f.g. Min första häst.
9 Anna K.J. är min stänkare. Törnqvisten har märren i toppform och jag blir inte förvånad om det vankas final.
V64 2)
2 Oriana Boko Trea i Stosprinten. Ok nu är det ett varv längre men detta är en toppmärr med 3 mille på kontot.,
4 La Yuca Storlopp på gång. Då kommer Örjan och Redén till dukade bord med sina topphästar. Grym märr som är härdad i tuffa gäng och är med i finalstriden.
V64 3)
4 Panthere d'Inverne Imponerade i Drottning Pokalen och verkar urstark. Känns gynnad av distans och låångt upplopp.
7 Ebba Kuce Har lite svårt att sätta nosen först men har ju tävlat i stenhårt motstånd. Vore kul om 2% aren kunde fixa en finalplats. Räds inte distansen.
V64 4)
1 Elegance Silvio Hedersmärr som alltid är med och kämpar i årgångsloppen. Spåret är kanske en fälla men smygare och lucka så kan det räcka långt.
3 Lucky Silver Har gått bra hela våren. Svårbedömd på distansen. Väsas upp med barfota runt om f.f.g.
V64 5) Omgångens öppnaste kval i min värld.
3 Malkia Har gått bra i skymundan i tuffa gäng. Robban har stallform. 1% är helt galet.
8 Ontario Tufft läge och endast 180 tusen på kontot. Men hästen är bra iordning och den där Thörnqvisten………….
V64 6)
3 Great Pride Jämn och säker men vinner nästan aldrig. Ok matchats i tuffa gäng. Walman tror på hästen !? Känns änna distansgynnad.
6 Melba Westwood Har nästan exakt samma CV som ovanstående

Stark, rejäl och härdad i tuffa gäng. Djusepojkarna brukar hålla sig framme i storloppen.