Visa ett inlägg
Gammal 2025-07-11, 17:24   #11
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Uttagningslopp StoChampionatet

Dagens skrällar:

Avd 1:

7 Anna K.J. (2%) Törnqvist säger: tar hela tiden steg framåt i sin karriär. Hon är riktigt stark, så 2640 meter ska gynna henne. Senast var hon ute i STL Stodivisionen och gjorde det riktigt bra som trea. Formen är fortsatt god, hon var lysande i måndagsjobbet. Jättesynd med spåret, då hon är startsnabb och växer i ledningen. Det här blir hennes klart tuffaste uppgift hittills och hon behöver tur för att kunna vara med och kriga om tätplatserna, men som sagt, styrkan finns där.

Det blir urryckare denna gång (svarade fint på det under måndagen) samt eventuellt norskt huvudlag
.

Avd 2
6 Tangerina (7%) Stenströmers hemmahäst vann senaste loppet med Jepson. 7% är på tok för lågt. Är dock näst mest streckad i loppet. Given om det blir strul för favoriten. Högt spelvärde.

Avd 4:
6 Magnitize Me
(1%) Törnqvist säger: är en häst som jag håller mycket högt i grund och botten. Under året har hon bara hunnit med tre starter, men två har varit över 2640 meter och jag tycker att hon har hanterat det ganska bra. Senast blev hon trea från ledningen på Solvalla, hon fick ge sig mot två hästar i en snabb avslutning. Hon var inte som bäst då, men tycks ha tagit loppet rätt och var bra i måndagsjobbet. Hoppas att det klaffar ordentligt, då kan hon vara med där framme och hugga.

Inga ändringar gentemot senaste starten
.

Avd 5:
8 Ontario
(2%) Törnqvist säger: är en riktigt fin märr, som har vunnit fyra av sex starter så här långt. Senast testade vi i uttagningarna till Stosprintern i Halmstad. Hon är förhållandevis grön i sammanhanget jämfört med en del konkurrenter här, så vi får lita till turen, inte minst då hon fick spår åtta. Det måste lösa sig väldigt bra med positioner och tempo. Men som sagt, kapacitet finns det i hästen. Inga ändringar

Avd 6:
8 Great Knowledge
(6%) Märkligt låga procent på en härdad häst. Men jag förstår kanske bättre efter loppet

V64
Inlämnat: 2025-07-11, 16:15
Axevalla
Fredag 2025-07-11

Avd
1: 2, 6, 9 (12, 10)
2: 4, 6 (2, 8)
3: 4, 5 (9, 6)
4: 4, 6 (3, 1)
5: 6, 7, 8 (11, 5)
6: 8 Great Knowledge (2, 5)

3x2x2x2x3x1 = 72 rader.
72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: NPQ RVB QGF

God tur!
Tja de är väl bara att rygga Tuff 5% spik men visst Lillgoopen ”känns änna bortglömd ” med tuffa spår 8. Hm ska försöka kolla värmningar innan jag tar beslut. Har lite grilljobb att sköta oxå Inhandlat närproducerat rökt grillbacon och naturligtvis grymma Salsica korvar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-11 klockan 18:26.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat