Visa ett inlägg
Gammal 2025-07-17, 17:44   #9
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4112

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördagens system börjar landa:

Grundstommen är klar men jag hoppas på några strykningar för systemet är lite för stort för min spelbudget. Fast man kan ju få in lite kosing ikväll och på fredag oxå

Avd 1
Spik på 7 Ontario. Springspår på kort och Törnqvist-tränat. Dwight Pieters kan det där.

Avd 2
Det värsta loppet att bena ut i mitt huvud i alla fall. 1 Chico Lane är min förstahäst tätt följd av 2 I.D. Hawksspeed som är van att springa i lopp på den här nivån. Sen tar jag även med hemmaparet Persson/Leo med 4 Sunset Sky som firar att de fått toppspår med att rycka skorna. Slutligen petar jag in hästen som Efterhandaren är "mest rädd för": 9 Freeloader. Hästar som Efterhandaren är rädd för ska man vara extra rädd för.

Avd 3
"Skärpta och tydligare krav på Vandel!"
Regeringen måste väl syfta på 8 Hades de Vandel? Jag dristar mig till att strunta i denna och väljer två kanonhästar nu när Vandel fått åttondespår.
1 Macahan är självklart förstastreck. Kunde varit tänkbar spik. 4 Jerka Sting är en kuslig spurtare och nu blir det både jänkarvagn och barfota. Sjöströmmen har något på gång.

Avd 4
Roligt voltstartslopp klass III mot klass I. Bara fem hästar på start, vilket kan betyda att springspårshästen 12 Jeriko Brick kan sitta i spets efter 500 m. Att han får Örjan i sulkyn minskar ju inte möjligheten. 8 Ideal Stone fick tredjespåret på tillägg och kan få en bra resa. Livsfarlig till 10%. Jag har även prickat för 12%-aren 6 Double Nature. Vann senaste loppet med just Jepson på rekordtid. Sen vill jag ha en riktig skräll oxå. Det får bli hemmahästen 3 Björn Palema. Jag brukar nästan av princip alltid lämna Hans Crebas utanför mina V75-system men nu verkar han vara inne i "zonen" och då får man passa på att knipa honom. Han brukar ju alltid rensa bra!

Avd 5
Spik på 5 Ultra Violet, var min första tanke. Spår fem, auto kort och Jepson! Men sen hörde jag nånstans att Westholm var snuskigt nöjd med 3 Graces Bird och såg det som sin bästa chans. Barfota och jänkarvagn och Djuse. Nä den måste med. Såg jag rätt? Var den streckad på 3%?

Avd 6
5 Ready Star är given med femtespår på kort. Men jag vill ha med 6 Loxahatchee som jag trodde mycket på senast, Galopp då men funkar kanske bättre nu lite längre ut bakom vingen. Förstastrecket dock på 12%-aren 3 Cross Lane!

Avd 7
3 Jobspost är svår att knäcka, given på kupongen. Men som streckspelare måste man ju försöka så jag avslutar systemet som jag började det med Maria Törnqvist genom att ta med 6 Icebreaker Pellini. Det kan va sista gången man får den till 7%.

Det är ju bara torsdag ännu men så ser det ut nu.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat