Visa ett inlägg
Gammal 2025-07-27, 19:49   #3
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Söndagssnurr från Guldheden

Helt slut efter en helg med barn o barnbarn. Nu fokuserar jag på tisdagens V75a som ser mer intressant ut än lördagens (ursäkta Rättvik)

Avd 1
Jag tycker 6 Olly Håleryd ser ut som en gedigen spik. Det är alltid skönt att hitta en sådan i första avdelningen där de flesta kryddar på för att inte åka ut med en gång. Det gör inte mig nåt. Ska man åka ut är det lika bra att rycka plåstret och sitter spiken har man en go känsla. Lite hög procent med tanke på det jobbiga spåret men Örjan får lösa det.

Avd 2
7 Keep Asking blir nog mångas spik men jag måste så klart ha med Törnqvists 1 Follow Him. Den har ju gått bra hos Juul och det blev vinst direkt i Marias träning. Hon svingar återigen sitt trollspö.

Avd 3
4 Savastano lär väl ladde för ledning men har två Utter-hästar innanför. Jag tar med bägge. 2 Boscha Diablo är väl främsta utmanaren men 1 Smile Silvio kan oxå bli farlig med Rosleff!.

Avd 4
Stor favorit blir 3 Glamour Queen. Må så vara, det kan jag köpa. Men Bakker/Hagoort från bästa spåret med 5 Greta Jet, vågar jag inte lämna utanför. Röda skor!!!

Avd 5
4 Big Ben Pellini från framspår känns hyperintressant men det verkar fler tycka. Däremot är 10 Fashion Monger inte lika betrodd. Den vann ju från spår 12 senast. Min förstahäst i loppet!

Avd 6
Hugos lopp känns lite vilda västern. Stor prischeck att slåss om. Jag tar nog alla hästar!

Avd 7
Det känns tryggt att avsluta som jag började, med en spik. Den här propositionen är väl utskriven för 11 Baron Tilly.

Ibland känns det enkelt ganska tidigt.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat