Visa ett inlägg
Gammal 2025-08-03, 09:10   #6
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Varför finns ens funktionen "utdelningskrav" när den i praktiken inte fungerar oavsett vilket reduceringsprogram det gäller?
Killgissar här MEN troligtvis för att funktionen är efterfrågad och används relativt flitigt TROTS att merparten inte riktigt förstår hur den fungerar.

Jag tror att många reducerar bort sig i jakten att få ner kostnaden på sitt spel och då inte alltid riktigt förstår vilka kombinationer man spelar.

Den enklaste vägen till att lära sig reducera är att börja spela med utgångar och kräva att 1 av 2 ska vinna. Ta de två man varit lite inne på att spika och kräv att en av dem ska vinna (utöver den spik man valde). Ger en enkel reducering de flesta förstår.

När man lärt sig det kan man gå vidare till A-B-C. Sätt A på de favoriterna och kräv att 1-3 ska vinna (minst en favve vinner typ varje omgång). Lägg till ett krav på min/max 1C (skräll under 5 el 7 el 10%) exempelvis och vips har du en enklare utdelningsreducering. Tänk dock på att det är procenten vid inlämning som gäller (vilket många missar även här). De flesta (läs ALLA utom BT) kan inte gissa vilken procent ett ekipage stannar på vid spelstopp (BT+ kan göra en prognostisering av ekipageprocent utifrån aktuell trend som är OK men inget jag rekommenderar att man jobbar med).

Dessa grunder behärskar de flesta relativt fort och först därefter tycker jag att man kan börja fundera på att jobba med poäng och egen ranking.

Men att ge sig in i kombinationer av dessa är OFTA den snabbaste vägen till besvikelse.

Och just det, testa gärna genom att "torrspela" för att snabbare förstå vad man gör. Det är den billigaste varianten.

Lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+15)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat