Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Alla de Pensionärer ? På vad eller vilka uppgifter grundar du detta påstående ? 
Jag känner mig träffad trots att jag aldrig spelat andelsspel och tänker definitivt inte prova. Andelsspel är inte min likör.
|
Mer korrekt är nog ”ej insatta” som inte riktigt förstår att 1000 system per vecka innebär enorma insatser. Massor av system som dessutom varvas många gånger . Att då läsa att det spelats in 260 miljoner under 5 år eller om sexsiffriga vinster låter ju otroligt bra. Men om man kan läsa mellan raderna så innebär 1000 andelssystem som kanske varvat är 2000 system insatser på flera miljoner i veckan och då är det ju mer korrekt att andelsköparna går rejält back alla veckor där det inte spelas in miljonbelopp och på femårsbasis hade det väl snart krävts en miljard inspelat för nettoplus .
Sedan säger det väl också en hel del att dom som säljer systemen aldrig deltar själva . Lätt att tro det när det skrivs att man jagar vinster tillsammans.
Dom enda som går plus långsiktigt att försäljarna . Och inte så lite heller . 60 k i provision för varje miljon det säljs system för även om all provision inte går direkt ner i plånboken på säljarna .