Visa ett inlägg
Gammal 2025-08-03, 11:52   #16
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Som Gotland så klokt uttrycker det: "Många reducerar bort sig i jakten på att få ner kostnaden på sitt spel."

Själv har jag haft bäst resultat med poängreducering – det är inte helt enkelt, men det kräver att man jobbar med egen rankanalys och vågar stå emot experter och media när man väl byggt sitt system.

En annan reduceringsmetod jag gillar är spårsumma, t.ex. 1–3–2–5–5–9–11 = 36. Där kan man sätta krav på både min- och maxvärde, vilket ger en bra balans i systemen.

Jag ser också ofta att experterna på travsajter använder utgångshästar, vilket kan vara effektivt om det används rätt.

Däremot har jag dålig erfarenhet av utdelningskrav och kuskkrav – det har sällan förbättrat mina system, snarare tvärtom.

Om man använder Jokersystem är det dessutom intressant att efter varje omgång kunna se hur andra användare har spelat sina system. Det kan bli en tankeställare när man ser vilka kravlistor som faktiskt resulterar i vinnande rader. Inte sällan ligger reduceringsgraden på över 90%, vilket visar hur extremt aggressivt vissa system är byggda. Det är lite som trolleri som man aldrig lyckas med ..
Poäng använder jag ibland, men även U-förutsättningar där jag säger att åtmionstone ett par av mina (låt oss säga) fyra hästar som jag tror på måste vinna. Jag kör heller inte med för hög reduceringsgrad. Beroende på system så vill jag inte reducera mer än ca 50 % som mest. Sen kan man ju alltid göra små undantag emellanåt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat