Visa ett inlägg
Gammal 2025-08-03, 13:20   #20
SwedishHorseRacing

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Den vinnande raden hade vid spelstopp en förväntad teoretisk utdelning på ca 460 kr. Det innebär att alla reduceringsprogram skulle reducera bort den vinnande raden om någon väljer "minst 500 kr".
Jaså, en "förväntad utdelning".
Då är det förstås reduceringsmetoden "Utdelning" som ställt till det.
Då kommer jag nog inte att använda mig av denna mer.
Totalt opålitlig.

Citat:
Och nej, Jokersystemet inte är överlägset bäst på något sätt. Och för dina villkor fungerar det 100% identiskt med ATGs variant.
Jag har provat baratrav.se och tycker den verkar lite surrig.
Jag har i alla fall inte provat något bättre än Jokersystemet.
Jokersystemet är i alla fall definitivt bättre än ATGs egna verktyg på många sätt.

Fördelar med Jokersystemet:
1) Det finns betydligt många fler reduceringsmöjligheter.
2) Bättre förklaringar kring funktioner.
3) Det bästa med Jokersystemet är att man kan flytta runt hästarna i rankingen och de antar den nya positionens egenskaper (i fråga om ABC, Poäng)*.

*I Jokersystemet kan man ha A, B, B, C, C, C, D...och om man tycker att första C-hästen egentligen borde vara A-häst flyttar man den bara till första plats och sedan antar den värdet "A" automatiskt. En STOR fördel med jokersystemet. Detta händer inte i ATGs verktyg. Flyttar man en häst till första position som är markerad som C-häst så behåller den sig som C-häst. Man måste manuellt ändra till A-häst.

Så i Jokersystemet är det snarare positionen man sätter som som ABC snarare än själva hästen.

Citat:
4) Du har använt dig av en reduceringsprincip utan att sätta dig in i hur den fungerar. Det är det allra vanligaste reduceringsmisstaget bland nybörjare.
Hade inte kunnat gissa mig till att den skulle gå på en "förväntad teoretisk utbildning". Jag uppfattade det helt enkelt som att villkoret gått in.

Så här förklarar ATG:
Citat:
Om utdelning
Välj bort de rader som ger en beräknad vinst på över eller under ett visst belopp för alla rätt.

Tabellen visar fördelningen av rader i ditt system inom respektive utdelningsintervall.

Sätt dina villkor
Genom att sätta en gräns att inte spela rader under ett visst belopp så kan du avstå från att betala för rader som enligt dig ger en för låg vinst.

Det går även att exkludera rader som ger hög vinst, eller sätta ett intervall för vilka rader du vill lämna in.
Du ska ha tack för den utförliga förklaringen (i alla fall ).
Du brukar ha utförliga förklaringar, vilket uppskattas.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-08-03 klockan 13:26.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat