Söndag 10/8 - Vaggeryd - GS75 Breeders
Härliga 3 och 4 års Breeders lopp på Vaggeryds banan. Mys pys på Sveriges nyaste travbana invigd 1995 som drivs av ett gäng entusiaster. F-n vet hur dom kan få det att gå ihop utan att själva bli ruinerade med så få tävlingstillfällen.
Uttrarna kommer som vanligt med ett gäng starthästar. Vaggeryd är ju Uttrarnas andra hemmabana. Gammel Uttern har väl en 10-15 banchampionat på sitt CV.
Ganska trevliga startfält men får nog läsa på lite mer innan mina funderingar redovisas. Det är ju en dag imorgon oxå hoppas jag.
GS75 1) 8 Fangio Hästen är ny i Hajom stallet och nyförvärv hos Robban är alltid spännande. Står lite hårt inne i klassen och definitivt ingen vacker rad. Dessutom spår 2 i volt. Men Robban har nog en plan när han startar på trots galoppen i stalldebuten” senast.
9 Wonder Töll Töll hästarna har jag ett gott öga till och detta är en stabil travmärr som gått bra hela sommaren. Värd en vinst.
13 Jar Jar Binks Uhrberg är på hugget igen efter rygg operationen. Springen på tillägg är perfekt. Se upp.
2) 5 Zerena Zon Lövgren har nog ställt iordning och Mifsrud är en offensiv driver. Bra läge är med på stregen.
3) 4 Steady Express Svårslagen om felfri men 5 G på 6 senaste starterna är inte kul.
10 Zenmeister Fin 4 åring som testade Sprintermästar kval på ett bra sätt näst senast. Måstestreck.
4) 3 Nightlife In Jepson och Persson är ju ett Dreamtime light. Hästen tillhör årgångstoppen. Smack.
5) 6 Unica S.L.M. Gjort grymma lopp i tuffa gäng. Spännande avelsgener. Googoo Gaagaa och Varenne är en salig blandning.
11 Billie Parker Måste jag nämna. Märren är urstark och Lillgustav är med och hugger direkt om favoriten mot förmodan har en dålig dag.
6) 6-7-8-9 Känns ganska tryggt. Klasskillnad i loppet.
7) 12 Fighter Kronos Grym tävlingshäst som matchats stenhårt och bakspår är nog bara en fördel. Hästen är lite entaktad men kör i tid Skoglund så tuggar du ner dom. Här har vi en Derby finalist.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: znipstern (+5)
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-10 klockan 10:03.
|