Visa ett inlägg
Gammal 2025-08-16, 17:16   #46
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Guldsmeden

Gillar att du tar ställning, ett bronslopp där det känns som ingen kan vinna och det enda sätt att helt säkert överleva är att ta alla.

Stoffes snackar upp 7-åriga King Only The One, före 5-åringen Jubii Vang (nu från spår 5).
Och i ”5 Tippar V75” är det tvärt om, Stoffe rankar Jubii Vang 1:a
och Kingen 4:a.

Omsvängningen beror nog på hur de båda hästarna levererat formmässigt i de senaste starterna?
Bortser man från galoppen senast har Kingen dokumenterad kanonform och Jubii Vang presterade helt klart under pari senast på Jägers.

Örjan upp och har Jubii Vang hittat sig själv igen efter senast,
tror jag mer på Jubii Vang som fortfarande har utveckling kvar till kapacitetstaket.

Det skiljer en knapp 100’ mellan 5 åringen och 7-åringen.

Draget i loppet måste enligt mig vara den startsnabba och formtoppade Marre-sonen Extremely Sweet, som nu tillhör kastratkören som äntligen kan syresätta sig fullt ut efter operation i halsen och då sannolikt orkar hålla farten 500 m till?
Jänkarvagnen och Jepson bakom spakarna stärker aktierna ytterligare.
Vann ett klent 15.000 kr lopp skrittandes senast okörd, tuffare emot nu på v75, men jäklar vilken klent bronslopp.

Jag tänker ivf inte missa kusens alla ändringar från drömspår 4 bakom bilen.
Faller alla ändringar väl ut, nu när det maxas på hemmaplan, så kan det ge 30 m eller mer på dagens distans?

Abret är om kusen stannar av ren vana efter 2.140 m, trots att mjölksyran lyser med frånvaro?
Litar på att kuskfantomen Jepson kan hålla igång djuret alla 2.640m.
Robbans stallform ger extra ståpäls på armarna.

4%
Det är inte ofta man har flyt, men nu hade jag det, men det kostade 10 streck. Jubii Vang var före Kingen i ett lopp där ingen kunde vinna i årets klenaste Bronsdivision.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat