Underbar omgång i morgon och jag är i princip färdigtänkt
Avd 1
Westholm sa nånstans att
5 Graces Bird är bästa hästen i stallet. Då kanske det är dags att vinna nu. Barfota, jänkarvagn, Mats E och spår 5. Streckad på 5%. Vad mer kan man begära av en spik?
Avd 2
1 Fine Manners streckas! Tre raka segrar är respekt.
2 Daytona Cash streckas! Sju raka segrar är drygt dubbelt så mycket respekt. Det kanske är ett dugligt lås med dessa två men jag vill ha med ett par skrällar oxå.
6 Light In är startsnabb och Bergh är i vräkform. Kanske vräker sig till ledningen nu när han slänger på jänkarvagnen och skulle kunna stanna där ända in i mål. 1% är alldeles för lågt på en häst som har två vinster på de tre senaste starterna.
Tar även med rejält underspelade
10 Mando Gowan som oxå har två vinster på de tre senaste. Växlar nu upp till barfota och jänkarvagn. Fås till endast 2%.
Avd 3
Kommer
4 Daim Brodda till ledningen så vinner den nog. Rätt favorit, men det kan bli tokkörning med flera snabba där framme och då bäddar det för
10 Olly Håleryd. Örjan/Redén brukar vara på hugget när det vankas miljonutdelning.
Avd 4
Här känns det helgarderat på
2 Ready Star och
5 Tamacti Jun, dessa två sticker ut i loppet.
Avd 5
Nu är det dags att spika lite.
3 Jobspost säger tack o hej till Silverdivisionen. - Vi ses i guld!
Avd 6
Jag landar till slut i att spika
1 Bicc´s Tobee som nu bara är tredjehandsfavorit. Jag tror inte att Dwight Pieters släpper nån framför sig under hela loppet. Maria Törnqvists största seger är ett faktum!
Avd 7
14 ston som ska springa i kapp i en trappa! Vilken tur att jag har streck kvar till att kryssa för
allihopa hästarna.
Det här skulle kosta 112 kr att lämna in och det var väl ungefär vad jag hade tänkt mig att spendera på onsdagens V75a.
Så här får det nog bli (om ingen hittar några allvarliga fel i mitt resonemang).