Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Måndagsdragen
V75 1) 8 Jubii Vang Distansgynnad rackare och Christoffer upp i jollen.
V75 2) 10 Icebreaker Pellini Gått som tåget hela året. Bara tuggar på oavsett läge och distans. Grym skalle på den filuren.
V75 3) 4 Eol Svårslagen rackare. Dessutom skoryck.
V75 4) 4 Nicole Shermer Kan duga i som vanligt vidöppen stodivision.
V75 5) 2 License To Lead och 4 Pivot Express Tvåhästarslås.
V75 6) 1 Global Got It All Den där Wallin vinner ju med allt nuförtiden. Gäller även Jepson. 20% och 28 miljoner inkört.
V75 7) 6 Bedazzled Sox Rätt motstånd. Smack.
|
Stoffe selade ut Jubii Vang senast tillsammans med King Only The One i samma lopp förra veckan på Åby.
Omgångens mest svårtippade lopp, omöjligt att ranka.
Jubii Vang kom från ett bottennapp som betrodd på Jägers och Kingen kom med toppform.
Jubii Vang är kapacitetsmässigt den bättre av de två, men form slår ibland klass och Stoffe haussade sig själv och Kingen före Jubii och Örjan.
När loppet gick kändes det som Stoffe i sin iver att vinna glömt bort att distansen var 2.640m och inte 1.640m.
Tokpressade på ledaren för spets ett helt snabblopp för att 800 m senare svimma totalt och hamnade bland råttorna i god tid före snöret.
Jubii fick ett pisslopp hittade inte ner i andra ytter och harvade väldigt länge i tredje ytter och togs upp av kloke Örjan och hamnade väl sist i andraspår(?).
Stoffe hade kanske ätit något olämpligt och hade kanske bråttom till muggen, därför blev styrning tokig och han körde som en biltjuv, samt dömdes till böter för oljud under loppet?
Sen över upploppet visade Jubii att bottennappet på Jägers bara var en dålig dag och formen var intakt som målfotoslagen när jätteskrällen Big Little Man vann från 5:e eller 6:e utvändigt med ett noshår.
Utan det struliga loppet hade Jubii Vang vunnit plättlätt.
Avd 1 är ett svårtippat lopp och visst skulle jag kunna tänka mig att rygga EH drag, men inte från pissmyrespåret 8 i volt från tillägg.
Tror något mer på Stoffes andra häst med Pelle, Elins drag av de båda som drog det långt mer vinstrika spåret 10 och lär sitta bra till direkt.
Som ung fattig student hade jag bara spelat de 4 tilläggshästarna och spekulerar i omstart.
På den kloka tiden valde jag oftast att bara spela en av volterna och oftast skrällde det från första volten, så vid gardering blev det alla i någon av volterna. Nu tycker jag att de 4 bakspåren med minsta flyt borde runda gänget utan tillägg.
Att ta alla hästar i loppet finns också i skålen, men eftersom det är avd 1 och vi hinner se värmningarna innan start, väntar jag med att ta beslut.
Tror endast B.T.’s Vencor får svårt att vinna, men tar jag alla blir det alla, då jag alltsom oftast cyklar i badkaret med mina profetior gällande trav.
Hursomhelst, kul och svårtippat lopp med renspotential.
God tur med spelbesluten