Måndag 25/8 - Halmstad - V64 DD mm
Dagens Halmstads Surr
V64 1) Öppet och klurigt 15 hästars lopp med två volter.
2 Glory Lane. Spår 2 i volt är oddshöjande men Henriette är en rutinerad Lady och felfri är hon med på stregen.
4 Sixten Blixten Z kommer från seger men Peter behöver oxå flyt med voltning trots sin rutin med orutinerad häst. Hästen lunkar sina 14 tider jämt och säkert. Felfri se ovan.
8 Spirit Of Love. Inget optimalt läge här heller. Lite flyt behövs.
Visst låter det som ett garderingslopp ?
V64 2) 12 Love Express W.F. Jag tror Iprenmannen sitter bakom bästa hästen och trots spår 12 och orutin är det min första häst.
Lillgustav är väl värst emot.
V64 3) 8 Stens Rebell är befogad favorit men 51% känns lite i överkant. Spår 8 är en utmaning.
9 Global FlashbackHanna med egentränat är intressant. Duktig tränare och smart kusk som oftast ger hästarna fina resor och hittar luckor till slut.
V64 4) 3 Inlight W.F. Isabella Bergh har återigen tagit upp sin kuskkarriär igen efter några års bortavaro p.g.a familje skäl. Kul. Nu har familjen rotat sig i Skene och barnen börjar växa till sig. Psst hästen duger nog gott i detta gäng.
V64 5) Högklassigt startfält. Det vimlar av V75 bekantingar. Men jag försöker hitta två stänkare. Kanske kostar mer än det smakar.
1 D.J. Spritz 4% Både häst och kusk är väl lite sprinterbetonade men hästen har bra form och fixar nog medeldistansen om inte Fiore buskör.
6 Vinci Nice 1%Känns änna som ett fynd till 1% i nuläget.
Ok endast ett lopp i kroppen efter låång paus. Men Unters på hemmabanan är alltid ett utropstecken. Gissa vem som deläger ? Han heter Eskil i förnamn.
V64 6) 2 Wingate Birgitta 2% Stänkarna står på kö. Hästen fixar distansen men behöver rätt smygresa. Perssons Pack kanske bjuder på en trudelutt till slut.
9 Esteban Bar 1% Distansgynnad rackare som kommer med två raka G. Naturligtvis svårbedömd men har hög grunkapacitet.
11 Ivan Mauger Bortlottad ? Tja kanske, trivs väl bäst i främre träffen men är Rikstoto härdad och har spring i benen. Duger gott i klassen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-25 klockan 12:46.
Anledning: Stänkar Tankar
|