De e mycke Törnqvist nu
Marias stall tuffar på. 32,5% segrar i STL-lopp i år (jämför med Redén 21,3% och Wäjern 16,4). Många bra chanser i morgon där nämnda herrar inte ens är med.
Avd 1
1 Anna K.J. får bli första spiken. Visserligen favorit men ändå bara 31%. Jag tror Pieters gör en "Dwight", dvs leder från start till mål.
Avd 2
5 Go Kenneth Go vinner snart igen. Måste passas till fina procent.
6 Alvena Roy. Professorns häst har jobbat sig upp och närmar sig en formtopp. Peter låter positiv så den kan skrälla här.
9 San Donato är loppets Törnqvistare och får Dwight iväg den från springspåret kan den hamna mycket bra på det.
Avd 3
7 Eldorado Jet är väl huvudet högre än en Savastano med vanlig vagn, skor och bakspår. Det är svårt att se någon annan blanda sig i. Jag spikar MAD utan att tveka. Hoppas och tror att spelprocenten sjunker något.
Avd 4
Det här får Maria och Törnqvist göra upp.
11 Patton har det pratats om en del på denna sida. Ska bli intressant att se hur Maria lyckats förvalta denna Haugstad-häst. Jepson är ju expert på att lirka sig fram från såna här spår.
14 Jason Express kan utmana. Hoppas få se Carl Johan och Dwight strida på linjen.
Avd 5
8 Steady Express blir stor favorit trots spåret längst ut på vingen. Kommer med tre raka, men det har varit 30-40 tusen kronors-lopp. Måste synas. Marias
7 Ontario är van tuffare lopp och har spår innanför. Den tar vi, sa polisen. Goops
1 Parish Crooks V.S. har kvaliteter för att kunna ro hem det här. Tre hästars-lås!
Avd 6
Det blev spik direkt när jag såg att
5 Jubii Vang hade fått bästa spåret och Am-vagn och barfota. Men det kan hända att jag dubblar systemet med
8 Greenhill´s Dancer. Det skulle vara pinsamt att åka på en Törnqvistare. Den är ju "alltid" med på plats och snart sätter den nosen först!
Avd 7
6 Ace of Marke borde väl få en V75-seger snart. Kanske nu, från springspår. Sen tycker jag att
7 Garden Leave har alldeles för låga procent. Den vinner väl detta mer än 3 gånger av 100 med springspår och offensive Peter i sulkyn? Jag tar även med en annan skräll;
8 Never to Young. När den inte galopperar går den rätt bra. Kanske hjälper det med Björn i sulkyn och ett lugnare bakspår.
Ja, så ser mina tankar ut på fredagen men det är ju ett dygn kvar innan start så jag hinner säkert "influeras"