Avd 2) Ett dubbelklasslopp 2140 volt.
Här måste jag gå kort.
Börjar med att plocka bort klass 3 hästarna i första volten.
Vet att Micke Selins springare Bubble Marke har sina förespråkare.
Spetshäst som enl Micke har en låg 13-tid i kroppen och då blir Rapid Markesonen inte lätt att hinna ikapp. Spetshäst skall väl aldrig nonchaleras på Jägers?
Nu tror jag bara att Klass 1 hästarna är för bra och att de med knappt en hundring på kontot i första volten får kämpa för att ta sig ur volten felfria trots toppkuskar bakom tömmarna.
Såg att ombudet tog alla.
Jag tror inte mycket på Halmstadshästarna, även om junior haussar Go Kenneth Go, som kliver ner i klass efter Derbykval (4 getingar i Expressen)
Professorn deläger Alvena Roy och spikar sin egen häst.
Berghan har två kusar i löpet, galen stallform. Älskar att han är en av de få som tävlar fullt ut och utmanar favoriter på V75 med egentränat.
Vilket ömsom leder till vin eller ömsom vatten.
Ledarhästen brukar sällan få sitta ifred när Berghan kuskar (Ludde style), vilket ibland slutar i överforcering av hästarna under loppet, med gummiben över upploppet.
Nä jag räknar med en omstart trots bara 10 hästar och två volter.
Steker alla hästar i första volten, alla Halmstad hästar samt att Berghs hästar körs för optimistiskt.
Låser på bästa hästen från Törnqvistan trots att det kan bli dubbeltrubbel med bara 1 voltstart innanför västen och att djuret inte trivs med att harva i spåren.
Tror Bergh krattar manegen och det blir ett fint rygglopp om inte tom Dwight hittar till spets från springspåret. Trea bakom Dream Mine senast är inte kattpiss i detta gäng.
Roligast och loppets mest spännande häst är tveklöst Jockes Hennessy Joy, kommer från att barfotadans ffg och gjorde då sitt livslopp som trea bakom La Yuca i Derbykvalet.
Barfota onyå, från ett galet formtoppat hemmastall, som går som ett Expresståg för tillfället
smakar det minst sagt fågel med 7%
Spårminus men få hästar i loppet.
Chansvärdering: 50% överlevnad på låset 8,9.
Låset på 8,9 och tror på jättechans att överleva om kusarna går felfritt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-06 klockan 08:50.
|