Visa ett inlägg
Gammal 2025-09-06, 10:42   #23
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Väldigt svårt att bestämma spikar idag och känner inte att någon av favoriterna är het som spik. Behöver därför landa i minst två stunsiga spikar.
Lite kuriosa:

Nybrink spikar Garden Leave, vi brukar morsa på varandra i diket.
Han brukar syna diket, men sopan Jajjan är alltid där först av alla.
JU stormvarnar för Ready Cash märren, även om det inte låter så i Expressen.
” 7 Garden Leave vill jag varna för. Hon har suttit fast eller hamnat illa till i de senaste loppen. Hon är snabb från start och kan vinna”.

Källa Expressen

Professorn tror massor på sin delägda 6 Alvena Roy och spikar,
oren i travet och inget för mig, men Bengt-Erik andas trav.

Törnqvistan och 10 Lainy KW, kanske behöver en omstart, men är helt klart 1 rank i loppet. Underspelad med massor av spelvärde för den som jagar en rensspik.

Sören Englund Sydsvenskan går rakt ut på Törnqvistan och SAN Donato i avd 2.
Bästa hästen, samt bästa spår i andra volten motiverar spik på favoriten i det loppet.

Källa Expressen

Voltloppen är de roligaste och svåraste att tippa, här brukar favoritspelarna skita ner sig rejält.

Expertisen kommer alltid med inspiration, men egna idéer talar ofta segerspråk.

En sak jag inte fattar är att ombudskanelen inte värvar Jonas Noree’n,
en man med blodet galet fullt av travkunnande sedan födseln.
Vilket tillskott han skulle vara för hela travtippar-Sverige.
Att följa hans ranking och då menar jag inte att bara titta på de översta i hans ranking, utan vad han rankar upp till skillnad från kollektivet, alltså en bit ner,
men väldigt mycket upp i jämförelse med kollektivet och många gånger övrig expetis.

Tricket är att förstå att Jonas Noree’n rankar hela vägen in i kaklet, där övriga redan bläddrat förbi och slentrianmässigt rankat de sista 7-8 på 30 sekunder.

Oj, vilka fina pengar jag tjänar på hans grundliga rank långt ner i startlistan.
Bara vetskapen att ett ekipage hoppat upp i hans rank i jämförelse, så vet man att han sett något andra har missat.

Vetskapen att Jonas Noree’n aldrig slarvat med läxan är
otroligt bra info för oss som lirar för att vinna stora pengar.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-06 klockan 10:43.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat